tisdag 31 mars 2009

J*VLA trängselskatter !!! 3000kr i förseningsavgifter !!!

Sitter och river mitt hår med gråten i halsen av att jag är så förbannad...

Har inte betalat trängselskatten i tid på våra 2 bilar... Vilket i sig är väldigt klantigt kan jag erkänna...
(Jag hoppas kunna ha den sista summan på deras konto idag som är sista dagen...känns urfåningt att en trängselskatt på vår tuktuk, 20kr ska behöva bli 520kr.)
Är villig att betala en förseningsavgift...MEN......

500 J*VLA KRONOR !!! PER FÖRSENING !!!!!

Hur i H*LVETE har regeringen kunnat godkänna det !!!!!?????

Först blir man lovad av moderaterna att det inte ska bli några trängselskatter om de kommer till makten !!! De vinner valet !!!
Vad händer ?!...Jo...de ändrar sig och bland det första de gör är att bryta just det vallöftet !!!!!
Detta har kostat Stockholms Stad bra mycket mer pengar än vad de får in på skatterna i och med att de bland annat delat ut värdelösa transpondrar som egentligen inte hade någno funktion alls.
Klumpiga lägen på tullarna såsom den vid Solna...man åker ju hellre genom stan istället för att få extra avgift vilket resulterar i ännu mer avgaser inne i stan... helt korkat !!!
Jag vet många med oss som kör samma väg för att slippa tullarna just där...

Vi är helt instängda här i stan...det ska alltså kosta oss pengar att komma härifrån ?!
Lidingöborna däremot...de behöver då inte betala några trängselskatter....kan det kanske bero på att de har högt uppsatta som bestämmer om just detta som kanske råkar bo där ?!
Korruppt eller inte så är det ju helt klart en stor orättvisa !!!

OM man skaffade miljöbil så skulle man inte behöva betala trängselskatt för det är ju för miljöns skull. Man skulle även slippa betala parkeringsavgift...Det var jättestort och lovvärt eftrsom detta VERKLIGEN gynnar miljön i stan...
Ännu ett vallöfte bröts för det fanns inga pengar kvar till de som skaffade miljöbil.
Från och med i höst så beläggs även alla miljöbilar att betala biltullar också...

Lika orättvist är det ju också att dessa politiker som suttit och bestämt om tullarna är inte betalningsskyldiga !!!! Är inte det ett hån mot folket så säg !?
Det är vi andra skattebetalare som har det på vår lott, att betala riksdagsmännens biltullar också !!!!!

FY FAN !!!!!



4 kommentarer:

Anonym sa...

Undrar vad ni ska med 2 bilar till? när ni bara har 1 körkort (:

Bara retas lite

Maria sa...

*Ha ha...*

Ja det kan man ju undra... förra sommaren hade vi t o m 3st...

Vi har en familjebil...Reanult Espace...Och så har vi haft "Tuk-tuken" att leverera blommor med för att den är så bensinsnål...

Den 3-e bilen var en Röd Impala -64.
Sambon är torsk på amerikanare och så kan man ju tjäna en rejäl hacka på att ta hem fina exemplar från USA... ;)

Retas på du bara...Vem du nu är...?
Jag anar att det kan vara någon från Thailandforum eftersom jag skrev ett inlägg där i körkortstråden för inte så längesedan...
Am I right ? :)

Anonym sa...

Åhh Impala -64 nästan min favorit, det är en -61 cab

Jo du har rätt, det är husse som retas lite

Maria sa...

Visste väl det... ;)

Innan -64 hade vi en ljusblå -65-a och ´DEN var superfin...
Gillade inte -64-an, det var en lowrider alldeles för "raggig".
Och så tycker jag -64-an är för kantig...

Själv skulle jag vilja (om jag nu hade körkort *haha*) ha en Mustang -67:a, cab....men de har ju stigit som tusan i värde även i USA nu, så det är inte så billigt längre,,,