fredag 13 mars 2009

Nu har jag äntligen återhämtat mig efter IKEA med mamma i Onsdags

Hualigen vilken dag det var i onsdags...
Åkte dit för att få hjälp att lägga upp hennes kök på data av de som är kunniga där...
Kom dit 11.30...tog 2 timmar att ens få hjälp, fick en dator att "öeka" med men hjälpne ko inte förränn efter 2 timmar...*suck*
De var såååå underbemannade... det var egentligen meningen att vi skulel ha gått på en hjärtkonferens på Skandia Drottninggatan kl 17.00 men vi var inte ens hemma då...kvar på Ikea.

Efter att ha stått där under alla dessa timmar kändes det som man jobbade där också...vi hann förbruka 3 st anställda som lämnade över arbetet till varnadra eftersom deras arbetspass var slut...
Sen är det ju inte världens enklaste att vara på Ikea och beställa kök med sin mamma heller så jag är tacksam för den hjälpne vi fick ändå.
Men jag var på vippen att ge upp och slita mitt hår med gråt och trötthet i halsen ett tag.
Jag som HATAR matte skulle stå där med min mamma och räkna ut väggar, utrymmen och vad man fick plats med.
Killen som hänvisade oss till datorn kom förbi ibland och frågade hur det gick... -ÅT HELVETE !!! VA`FAN SKA JAG GÖRA NU !!!
Gick inte att flytta på diverse skåp med musen....de stannade mitt på det jävla golvet...vissa saker fick inet plats och det fanns ju en uppsjö av diverse skåp att välja mellan.

Vi tog helt enkelt paus....han kom fram till oss lite försiktigt efter att han hört mig stå och svära högljutt och illa högröd i fejjan av irritation och kort stubin.
-Ni kanske behöver gå och dricka lite kaffe ? Vi kan ta ert telefonnummer så ringer vi upp då en säljare är ledig.
Sagt och gjort....gick raka vägen ut och tog frisk luft utanför och styrde trötta hjärnan mot caféet.
Hann precis käka upp min macka då de ringde...jag sprang ner innan mamma eftersom hon ville dricka upp sit kaffe...
Och jag som inte visste hur hon ville ha det...stod där med säljaren och försökte få till det...
Till slut kom hon iaf....då pustade jag ut...hade redan fått i mig 4 st Ipren, hade världens skallebang då. Hittade en stol och satte mig bredvid, kände tröttheten i skallen ännu mer ...och somnade till....*nick* Helt slut skulle jag försöka hänga med i köksmöbleringen.

Nu är det mesta av köket beställt och det känns bra för nu kan mamma sova bättre och behöver inte grunna över det.
Bara bänkskiva, golv och annat smått och gott kvar...men själva "stommen" är klar.

Tänk att en dag på Ikea kan ta musten ur en så man är trött i flera dagar efteråt.... *puh*

Inga kommentarer: