lördag 21 mars 2009

Dieten dag 5


Mattias och Danne innan dagens aktiviteter, de ska flytta lite möbler ...bl a till mamma. Mattias ska få hem Vickis gamla skrivbord.
Dannes "nyttiga" frukost....ser underbart god ut i och för sig.... *hmmmm*.....*hungrig nu*


Såhär glad och pigg blir man av en kopp te till frukost...


En trött vickis med en god frulle....






Mc Donalds - Frulle.....Läckert värre....





Morgonvikt :

Danne 115,1 kg (Ursprungsvikt 118,1kg)
Maria 76,1kg (Ursprungsvikt 79,8kg)
--------------------------------------------------------------------------------------------
DAG 5
Biff och tomater. Du kan äta mellan 200 och 560gram biff (eller kycklingfilé) och 4 tomater. Ät soppan minst en gång.
--------------------------------------------------------------------------------------------

Danne hoppade som sagt av dieten igår men han höll igång inatt med städning, drack öl och brände väl lite kalorier vilket resulterade ändå i en liten viktminskning.

Ska hoppa in i duschen och dra till butiken snart.
Har varit ute på morgonpromenix med Diva och Vickis, lämnade Diva hemma och hämtade paket på Posten från Ellos, en fin skinnjacka i brunt som jag tror kommer att bli för liten om jag inte går ner 5 kilo på studs... *ha ha*

Sen drog vi till Gyllene Måsen och åt frulle. Eller rättare sagt Vickis åt frulle och jag såg på med min släta kopp te. men det var ju en upplevelse det med...jag klarade det i alla fall utan att ens ta en lite snutt på den underbara Egg Mc Muffin-delikatessen....

Nu står Danne och fräser på liute tyska korvar så det spreider sig en ännu underbarare doft än Muffindoften...men jag...jag ska ta lite grönsakssoppa efter duschen...har ändå lite biff att se fram emot till middag....så det så !!!!!

Inga kommentarer: