tisdag 17 mars 2009

Dieten dag 1

Dannes skörd från Årsta partihallar.........................Saftiga druvor och läckra apelsiner......................

Mums.......skulle kunna äta ett helt kilo entrecote känns det som just nu.............................
STARTVIKT :
Danne : 118,5 kg
Maria : 79,8 kg
-----------------------------------------------------------------------------------------
DAG 1 -
Ät bara frukt och soppan idag. Alla sorters frukt utom banan.
-----------------------------------------------------------------------------------------

Ännu inte käkat någon frulle då klockan är 09.08 *pip*
Ska värma lite soppa och även tvinga i Danne lite av den. Han har just nu fått ett städryck och håller på i Willes rum.


-----------------------------------------------------------------------------------------------

Nu är klockan 14.47 och jag är i butiken och jobbar, har precis ätit en tallrik med mumsig "Sjukhussoppa", likadant gjorde Danne. Han ringde mig och sa :
-Fy fan vad den här soppan är äcklig !!!!! *ha ha*
Ja ja....han kanske lär sig att älska den med tiden....eller inte... ;)
Men jag tror jag vet vad felet är för hans del och varför han inte gillar den....
Det finns inget kött i !!! Hade det varit kött, korv eller annat liknande då han han käkat 5 tallrikar utan att åma sig på det här viset.

Men imorgon blir det riktig festmåltid till middagen.
Då får vi äta en varsin bakad potatis med lite kryddsmör...de´ni !!!
Och så soppa förstås.

Danne var hos fruktgrossisterna i Årsta i morse eftersom han ändå skulle handla blommor...

------------------------------------------------------------------------------------
17.00 - En fet stor entrecote skulle sitta fint !!!

Sanningen är den att när jag gick in på Coop för att handla juice utan socker så kunde jag inte låta bli att köpa 2 stora feta entrecoter....även om jag nu enligt schemat inte får äta det förrän om några dagar....de ropade på mig från köttdisken helt enkelt !!!
"-Maria, Maria....se på våra fina fettmarmoreringar vi har i våra fint skurna bitar..."

Jag gjorde ett försök att bara gå förbi och låtsas om att jag inte hörde de...men nu ligger de i min kyl här på jobbet och ropar :
"-Ät upp mig !!! Ät upp mig !!!"

4 kommentarer:

Mix Archer sa...

kul att ni titta in på bloggen, lycka till med dieten

Maria sa...

Tack !!!...det behövs nog lite lycka till ...*ha ha*
Man är ju inte lika smal och smärt som du uppenbarligen...
men nu ska jag ta tag i detta ordentligt.
Lite träning på allt så kanske man blir fit som man var för 20 år sedan.
Krävs ju att man rör på sig också,,,en diet är ju inte ens hälften av det som behövs för att kroppen ska må bra.

Tjing !

Anonym sa...

Läste lite inne på thailandforum och hamnade inne på dina bilder. Har lite funderingar kring priser hos optikern. Har två barn som båda har glasögon och precis fått nya recept, är det värt att fixa brillorna där? Sen blev jag supernyfiken på tandblekningen med... =) Vi drar till Thailand om 1½ vecka så nu surfar jag runt om lite allt möjligt som kan tänkas dra intresset där nere =)

Ha en fin kväll!

/Martina

Maria sa...

Martina !
Det är absolut värt ett besök hos optikern.
Du kan tjäna rätt så bra på att köpa glasögon i Thialand.
Bågar är dock inte så billigt där, ungefär som hemma.
Det är glaset som är billigt. Du kan ta med dig recept från Sverige och låta tillverka i Thailand.
Räkna med ungefär halva priset jämför med hemma.

Tandläkare - Ca 1/3 bililgare än hemma i Sverige.
Blekning med laser har ju blivit billigare nu här hemma så det är inte så stor skillnad. Men liiiiite billigare är det ju allt.
Vår kompis betalade ca 1200kr inklusive genomgång och lagning av 2 tänder.

Var i Thailand ska ni ?

Ha en bra dag i underbara vårsolen !!!

// Maria :)