måndag 16 mars 2009

Sjukhusdieten - Nu är jag taggad




Har länge velar tappa ett gäng kilon och av en slump stötte jag på något som kallas för "Sjukhusdieten" inne på en blogg hos Annie http://annieolsson89.blogg.se/

Blev ruskigt peppad och nyfiken på om jag kan vara lika duktig och åstadkomma att tappa 7 kilo på en vecka även jag !!! Låter ju helt otroligt...

Sagt och gjort....knallade iväg till Lidl och inhandlade diverse grönsaker och krossade tomater och gjorde storkok. Drar även med mig Danne i den här dieten annars kommer han väl hem med pizza och annan junkfood, så blir man frestad och faller dit...näääää så´nt vill man ju inte vara med om när man är så taggad just nu.
Sorry Danne men det blir grönsakssoppasoppa och frukt i 7 Dagar ...
Ingen läsk...inget kolsyrat vatten ens, inget bröd, ingen alkohol...inget som innehåller socker...bara naturligt socker som i fruktjuicer.
Det jag bävar för är Dannes humör, han är ganska så sockerberoende... men jag hoppas det går bra ändå.

Soppan är klar och står på balkongen för att ätas upp under veckan som kommer...
Och den blev faktiskt SUPERGOD !!!!! Har redan käkat 2 sopptallrikar...*mmmm*

Imorgon börjar vi med dieten till 100% !!! Väger in oss på morgonen...
Nu kör vi !!!!!

Kommer att uppdatera och skriva om hur det går... ;)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas det går bra för dig (er!) :D Kram kram!

Maria sa...

Går bra för mig...hållt mig HELT till dietschemat.
Det har dock varit lite krisigt för sambon så han har druckit öl hela kvällen... :) Han har "gått in i väggen"...
Visste att det skulle bli såhär eftersom han är så otroligt sockerberoende.
Förutom det här med ölen så har han varit duktig han med.

Tackar som frågar....

Kram !!!

Maria :)

Anonym sa...

Hej fick du någon resultat av det..? :)