söndag 15 mars 2009

Sclagerbakis & Danne hemma från Nurnbergs Vapenmässa

Måste vara all opera som gjort att jag har sådan skallebang och känner mig så låg.
Eller också var det något fel på salladen, för det kan ju inte varit så att jag var för törstig.

Jeanette bjöd på en supergod hemlagad Pasta al Forno, mumsig sallad och diverse tillbehör.
Lite gött rötjut till det satt fint....och sen blandades det hejvilt med drycker av olika slag som mjölk, äppeljuice, hallonsaft.....................*eeeeeeeeeh*...........*NOT*
Kanske borde ha gjort det men man får ju skylla sig själv, kan ju trösta mig med att värre har man mått.
Vi som hade schlagermys var Jeanette, Marie, Renée, Åsa, Susanne, Miranda, Cammilla, Wille, Vickis och jag.
...och så Diva förstås...våra lilla terrorist som är ute efter något ätbart "twentyfourseven"...Även hon kunde intyga att både osten och Al Fornon var kulinarisk efter ett besök vid köksbordet... *hmmmmm*
Osten blev ju riktigt snygg efter avformningen av hennes små valptänder...En skulptur hemmahörande på ett modernt museum t ex...

Danne skulle landa med Ludde klockan 15 så jag ska ta och slå en snigel och höra om de landade i tid och är på G hem.
Jeanette åkte och skulle kolla en lägenhet med sin bitska mor Hjördis som är bittrare än en dryck gjord på både bittermandel och den suraste citronen.
Så hon såg ju knappast fram emot att göra detta idag. Men det är bara att bita ihop och se framåt att dagen tar ju ändå slut någon gång.
Sitter o funtra på om jag skulle slänga ihop en creolsk gryta och bjuda familjen De Stefano på middag.

Ja....nu ringer jag gubben och kollar om de landat...

Tingeling tingeling......................

Inga kommentarer: