fredag 20 mars 2009

Dieten dag 4

Morgonens vikt :

Danne 116 kg (Ursprungsvikt 118,5 kg)
Maria 76,2 kg (Ursprungsvikt 79,8 kg)

-------------------------------------------------------------------------------------------
DAG 4 -
"Idag ska du äta bananer och dricka lättmjölk. Ät minst 3 bananer och drick så mycket mjölk du kan. Kroppen behöver proteiner och kalcium. Kom ihåg att äta soppan också. Efter idag ska du märka ett mindre sug efter sötsaker"
--------------------------------------------------------------------------------------------

Igår fick danne utbrott igen. Han klarar inte detta. Han ger helt enkelt upp och jag kanske ska vara glad för det, för detta är INTE skoj.
Nu i morse bad han om ursäkt och förklarade att han fixar en här dieten så jag får väl köra på själv då så det ryker.
Jag är taggad fortfarande och så illa måra jag inte, jag får stå ut.
Gårdagen försökte jag ju få med honom på powerwalk med det gick ju inte så jag gick ut själv, synd...roligare att gå två... ;)

Igår kväll var vi och hälsade på Linda i Gustavsberg, Vickis klassföreståndare.
Hon och hennes man ska få bli Vickis stödfamilj, när hon behöver lugn och ro från Wille så får hon åka dit och vila upp sig.
Lindas man var supertrevlig, även han lärare men på Franska Skolan som IT-chef av något slag.
Deras barn Pauline 7år och Hugo 4 år är jättemysiga och Vickis tycker jättemycket om de så det blir nog jättebra.
Dessutom så kan ju Linda och hennes man hjälpa henne med det franska språket hon ska börja läsa snart.
Nästa helg ska hon nog dit för första gången.

Efter besöket hos Linda drog vi till Kaj som är lite nedstämd numera eftersom hans mamma dog i tisdags. Linda bodde inte alls långt därifrån.
Han och syrran var inne igår em och beställde blommor till begravningen.

Nu är det dags att åka till butiken igen...Känner mig lite småkrasslig i halsen o är lite snuvig men det går nog bra....värre har man mått...
----------------------------------------------------------------------------------------
Nu är klockan 19.54 så nu ska jag bomma igen butiken....har varit en trevlig "banandag" med mjölk. Har heller inte varot speciellt hungrig. Däremot så rinner snoren och huvuudet känns som bly..... Nyser som aldrig förr.....
Det blir sängen....ska bara orka ta mig hem nu............

Danne avbröt dieten idag och startade lycklig med sin vanliga "diet"....
Efter att ha ätit lite fläskpannkaka lät han skitlycklig !!!
Tänk att man kan bli så glad av mat !!!!!

Inga kommentarer: