söndag 31 maj 2009

Tack för en supertrevlig och mysig heldag igår lördag

Jag möttes av någon slags bilparad mitt i stan på väg till butiken...Veteranbilar och gamla moppar mm mm...
Bilden är tagen precis utanför butiken.

Bruden som Lisa gjorde i ordning på hennes hårsalong "Salong Blå Butiken".

Brudens frisyr bakifrån - Aquarosor, cymbidiumorchidé och limefärgade buplerumkvistar.


Corsage (förr kallas knapphålsblomma) till brudgummen - Aquarosor, Cymbidiumorchidé och limefärgad buplerum och murgröna.
Fästes som en brosch. Det finns en "corsagenål" på baksidan av corsaget.


Brudbuketten -
Droppformad skir bukett bestående av Aquarosor, Champagnefärgaderosor Vendela, Vita cymbidiumorchidéer med cerise mitt, limefärgad buplerum, murgröna, björngräs

Min dag började med bröllopsbestyr i butiken tidigt på morgonen.
Eftersom det var Stockholm Maraton och framkomligheten i stan inte är den bästa så är det öken att ha öppet i butiken en sådan dag så jag bommade igen redan klockan 13.00.
*Om ni vill se fler blomsterbinderier har jag en till blogg som ni kan kika in i :*


Sen bar det av till bryggan för att möta upp Christina, Storis, Sophia, Patrik och Mimmi.
Hade en heldag ute på sjön med båten och slog halvt ihjäl oss när Danne brassade på i de höga vågorna i saltsjön...

Väl på bryggan blev det grillning och goda drinkar....och så förstås...Christinas jättegoda Cheesecake med underbara stora färska björnbär ... *mmmmmmm*

Inga kommentarer: