onsdag 6 maj 2009

Vickis har tyvärr "ärvt" min migrän

Vickis kamera hon fick av Christian i 12-årspresent har hon haft mycket skoj med.
Nu är det funktionen som "sorterar" bort allt utom grönt som gäller... ;)








I förrgår blev hon jättedålig. Hon såg bara halva människor då hon tittade på någon, kallsvettig, bortdomnande på vissa delar av kroppen, om man försäker läsa så hoppar bokstäverna och vissa försvinner bara...

Hon har varit hemma sedan i måndags nu. Även ont i halsen och snorig.
Det som utlöste migränen är nog lågtrycket...jag tror att det till 99% beror på det.
Har varit stans lågtryck i 3 dagar nu...känner ockås av det...man blir helt bäng...

När jag var i tonåren och puberteten så fick jag migrän ganska ofta.
Högra kroppshalvan bara försvann, domnade bort,,,,, den fanns liksom inte...
Ded började alltid med stickningar i fingrarna på högerhanden som sedan fortsatte upp i armen och så TJOFF...var hela högerhalvan av kroppen "borta"...skitläskigt.
Då var det bara att lägga sig i ett mörkt rum.
Prata var inte att tänka på eftersom även halva tungan var borta, det blev bara sludder.
Nu var det bra längesedan jag var med om det här och det tackar jag för.
Numera får jag "bara" en sprängande och tryckande värk och spikar genom tinningarna, illamående hör till också...
Jag hoppas bara att Vickis slipper de värsta migränattackerna jag var med om...
Puss min lilla ÄLSKLINGSVICKIS !!!

Inga kommentarer: