fredag 1 maj 2009

Förberedelser inför Zigenarbröllopet imorgon lördag

Imorgon blir det klackarna i taket då vi ska på Ziggebröllop. 300 gäster är inbjudna.
Speciellt till stor glädje för Vickis....som hon har tjatat om att hon vill gå på Zigenarbröllop---
En av Dannes släktingar ska gifta sig.
Jag ska arrangera alla blommor till festen så jag har butiken full av vackra limefärgade och vita blommor...bra val av färg om jag får säga det själv. Fräscht !!!

Idag ska jag fixa buketterna till borden och leverera ut till Barkarby där tillställningen sker.
Brudbuketten har pappan, José, till blivande maken gjort.... av sidenblommor tyvärr...
Bruden vill kunna spara buketten... Opersonligt med tygblommor men det är hennes val så det är bara att le och se glad ut.

Han hade med sig den igår till butiken så jag kunde finslipa den och sjyssta till hållaren till buketten och sätta band i....vilket jag tyckte var onödigt egentligen...
Men jag fick ändå en liten vilja igenom....Bara band på ena sidan som hängde ner,,,,han ville egentligen att det skulle vara varsin rosett på båda sidorna som hängde ner...
1 grön på vänster och en vit på höger..... Jag tvärvägrade och sa att om han skulle ha det fick han sätta i det själv för jag vill inte göra något så fult som jag inte kan stå för...
Däremot så hamnade det en liten limefärgad fjäril i med små pärlor på ... *hmmmm*
Buketten blev helt ok för att vara en brudbukett i sidenblommor...

Hyrde en brudbåge igår av Janne Apelgren i Årsta... Var så stressad och hade så bråttom hem att jag sprang ifrån butiken på kvällen och hade lämnat brudbågen utanför tobakshandeln bredvid...OOOOOOPS !!!!
Valborg = Fylla, klåfingríga ungdomar
Sent på kvällen i Tv-soffan kom jag på det !!! Jeanette var så snäll och körde mitg till butiken.-..-
Höll tummarna hela vägen och bad om att den skulle stå kvar....'
YES !!! DET GJORDE DEN !!!!

Hade blivit en dyr glömska i annat fall...

Vettefasiken vad man ska klä på sig på bröllopet imorgon...helst inget som går över knäna....inget svart... inget vitt,,,,
Och Wille måste få ett par nya brallor...Vickis är nog inga problem med...hon har så det räcker med klänningar och kjolar...

Inga kommentarer: