tisdag 26 maj 2009

Efter sol kommer regn...

Lollo och Vickis poserar med Diva på Zinkens Idrottsplan...

Här väntar Vickis och hennes klasskamrater på att få utöva den ytterst viktiga sportgrenen "Kast med liten boll"... (Vickis längst till vänster)...Är hon lång..eller ?

Danne och Pelle Plutt på Solbackens Handelsträdgård i Årsta Partihallar...Pelle, alltid lika brun som en bajskorv... ;)

Åt en ...*hm*.....smaskig Caesarsallad till lunch... Den var jättesmarrig ända tills jag upptäckte att det inte bara var jag som gillade den utan även största flugan i stan hade picknick i samma salladslåda...
Vilket underbart väder dagen började med. Gick ut med Diva runt Tanto. Stannade till på Zinken för Vickis hade idrottsdag där, lämnade hennes telefon hon glömt hemma.

Satt uppe i hundrastgården drygt 1 timme i den unerbara solen och pratde med lite hundägare.
En kvinna i 60-årsåldern hade en kolonilott där uppe på berget. Det blir alltid intressanta möten med nya människor när man är ute med sin hund.
En helt ny värld öppnar sig. Nya intryck...nya liv...nytt synsätt på vissa saker...
Efter rastgården gick jag och hälsade på Vickis på Zinken igen och henns klasskamrater hälsade glatt på Diva innan jag fortsatte hemåt.
Danne och jag drog ner till Årsta partihallar och handlade lite krukväxter.
Snackade lite skit med alltid lika goa o glada "Pelle Plutt"...
Röjde lite i butiken idag... och vips !!! När jag kom ut på gatan var det regn och åter regn...man har haft lite skallebang idag och där kom förklaringen...världens lågtryck.
Vi som hade planerat att grilla lite på bryggan ikväll också...
Istället blev det Tv-middag med Henrik Schyfferts framträdande från i lördags...
Så J*vla bra !!!!
Ni som missade det.... se reprisen...måste bara ses...!!!

Nu ropar kudden...sovit dåligt sista nätterna så det blir en tidig kväll...
Natti !!!

Inga kommentarer: