fredag 29 maj 2009

Party i Tanto varje kväll


Vickis sitter och väntar på sin tur vid castingen i Bergshamra för Baby Björn, reklamföretaget Palladium.

Min underbara pärlkund Rose från Gnesta, (urspsungligen från Texas/US)...Guess what ?! She´s 60 years old...

En liten tärnbukett som sak levereras imorgon bitti tillsammans med de andra bröllopsblommorna

Nyss hemkommen från båtklubben nere i Tanto. Vilket j***a liv det är där.
Fullt ös medvetslös. När Vickis och jag var på väg ner så möttes vi av en polisbil som, två av snutarna försökte hålla en tjej uppe på benen, full som en alika.
Musik skrålande från olika håll...krökande...rökande undomar ...några hällde tetravin i petflaskor för att undkomma alkoholförbudet...
Väl nere på båtklubben var det även fullt ös där...
Mötte en gammal arbetskamrat på bryggan som Blom hade varit ute och åkt båt med.
Jobbade med honom på Van der Nootska Palatsets festvåning då jag var 19 år.
Vi hade alltid skitkul ihop.

Imorgon har har jag hand om ett bröllop så det blir natti snart. Måste orka upp och vara extremt utvilad konstnärlig under morgonen.

Idag kom min pärlkund Rose in i butiken. Hon åker ända från Gnesta för att shoppa pärlor.
Hon är en underbar kvinna från Texas. Vi pratade oavbrutet i 2 långa timmar medan hon plockade ut pärlor hon ville köpa.
Alltid lika intressant att höra om människoöden. Kram på dig Rose !!!

Vickis casting gick bra. Men nu ska de på reklambyrån se vilka av de sökande som är lika varandra. Mamma, pappa, barn ska man kunna se vissa släktdrag i.

Wille tyckte tv-inspelningen var jättekul. När jag pratade med honom efteråt och frågade om han tycket det var roligt så svarade han bara :
-Mamma när får jag nästa jobb ?! ..............Ivrig som tusan... *ha ha*

Imorgon blir det party på bryggan med Christina, Storis, Sophia och Patrik...
Det ska bli jättemysigt...

Inga kommentarer: