fredag 8 maj 2009

Lillan ska snart få en Lillan - "När Lillan kom till jorden..."



Ja du Lillan....efter att precis lagt på luren efter ett långt samtal om dittan och dattan med dig så hade jag ju rätt så mycket att göra som du vet...
Först och främst väcka din stackars morbror Danne som ligger och snarkar så tapeterna snart lossnar.
Men nu sitter jag här med min blogg igen och tänkte skriva lite om dig...till dig...bebis och Johan...

Jag här helt hundra på att det är en Lillan, en tjej alltså. Allt annat skulle vara underligt enligt mina beräkningar. ;) Och jag är ju expert !!!
Klart det är en liten söt flicka som du kan gör långa flätor på och klä i rosa prinsesssklänningar.
Inte en skrynklig ful pojke med en daggmask mellan benen...nej nej...det ÄR en flicka.
Nu är det ju så att beräknat datum är 9 maj, men vad är det för datum idag ?!
Jo...just det...det är ju faktiskt 8 maj, så imorgon är det dags.
Har du packat "mammaväskan" ? Lagt ned tandborste, stickningen, alla böcker du ska hinna läsa, dator med tillhörande dongel ?
Och framför allt dina fina rosa barnkläder...de får du ju absolut inte glömma hemma i byrålådan.
Du får ge Johan lite lugnande, du kan be sköterskorna om det på plats när ni kommer till sjukhuset, så han inte får svimningsattacker när han ser huvudet ploppa ut ur fiffelinan med tillhörande sekret...kan bli en traumatisk upplevelse...
(Kanske aldrig mer vill ha sex !? Stackars män...)
Eller också får du säga till honom att göra som Danne - Sno lustgasen från den stackars födande kvinnan, i detta fallet dig själv. Bara att acceptera...antingen det eller en tung, blek hög på golvet som en gång var en stående pappa Johan.
Bara att välja !!!
Glöm heller inte riddarrustningen som du hyrde från slottet så han inte blir så sönderslagen och illa tilltygad när du väl ligger där på förlossningen och förbannar honom...undrar vad han glor på, varför han inte torkar svetten ur pannan på dig, inte ger dig något att dricka, inte klappar dig ömt på kinden...
Och om han gör det så undrar du säkert VARFÖR han gör det...för allt är nämligen fel...det enda som hjälper är stryyyyk... =)(&//%&¤""#)(/?=)=(&&%¤

Nä...skämt å sido...jag tror ni kommer att få en "underbar" förlossning...med den tur ni haft i havandeskapet så vore det väldigt underligt om det skulle hända något oförutsett.

När allt känns som jobbigast med värkarbete och allt...tänk bara...
"Detta är endast ett fåtal timmar eller minuter av mitt långa liv för att ge liv åt ett nytt liv,,,,,KÄRLEK"

PUSSAR OCH KRAMAR FRÅN MOSTER MARIA !!! LOVE YOU !!!

Inga kommentarer: