lördag 9 maj 2009

Villaliv hemma hos syrran i Åkersberga



Varje gång jag och barnen åker upp hit så säger de jämt :
-Det känns som vi har åkt till ett landställe !!!

Tyvärr så har det regnat ganska så rejält inatt och jag ser nu på himlen att det börjar bli riktigt mörkt igen...svart på himlen som i ett "Sotararsle"...
Wille trivs som fisken här uppe eftersom han och Filip (grannens son) leker så bra ihop. Han har ju inte så många vänner hemma men här har han alltid Filip.

Jag var uppe med Isabelle, mitt lilla älsklingsgudbarn klockan 8 i morse.
Syrran fick sovmorgon...hon behöver det så hon blir glad...
Isabelle är en riktig spjuver, inget vanligt flickebarn. Lite mer grabbig om man säger så och envis som den värsta åsnan du kan tänka dig.

Förra söndagen var Helene, Kenta, mamma och Isabelle på Skansen...
Vid hemgång så skulle hon få den sedvanliga "Skansenballongen". Alla småflickor stod där med tindrande ögon och valde rosa, glittrande prinsessbalonger eller söta små djurballonger...
Isabelle hade däremot fått upp ögonen på en stor skräckinjagande haj med huggtänder.
Den skulle hon prompt ha, och så fick det bli...

Idag är det Wira Bruk i Roslagen som står på schemat. Sen lite fika hos Kentas styvpappa Leif.
Och så har Helene lovat att vi ska ta en sväng till godisbutiken "500 sorter" eller vad den nu heter... Vickis kompis Godisråttan Eliza är med så hon kommer tro att hon är i himlen...ska bli roligt att se hennes reaktioner...

Nu är det lunchdags innan vi drar iväg på lördagsutflykterna.

2 kommentarer:

Anonym sa...

fasen Mia foto på godisaffären är ett måste ;)

Maria sa...

Jag vá ju inte med i butiekn men jag ska försöka få in en bild från dotterns telefon...
De kom hem med hur mycket godis som helst...himmelriket för snaskråttor...