måndag 4 maj 2009

Wille misshandlades av vuxna i parken igår

Ja då har det hänt IGEN...
Först så var han i Timmermansparken och lekte med en pojke som heter Alex, de är i samma ålder och Wille tog cykeln ner dit en sväng.
Av någon anledniong uppstod det lite konflikter mellan Wille och ett gäng juggebarn som är lite äldre som vi känner lite genom vår granne Jazna.
Det slutade med att de sparkade på hans cykel och välte omkull den...de puttade ner honom på marken ...
Nu är det ju så att Wille säkert inte är helt oskyldig eftersom han har ett fult verbalt språk och med sina uttåtagerande så hade nog även han gjort något...men han har svårt att försvara sig själv...

Danne ringde till deras föräldrar och de ska träffas och prata eftersom detta har inträffat ett flertal gånger innan också...jag vet att de barnen inte är så vidare förtjust i Wille men låt honom för fasiken vara i parken utan att tjfsa med honom när han leker med andra barn som Alex t ex...

Han kom hemspringande och storgrät och sa :
-Mamma jag kan inte vara i den där parken för jag får inte det för de andra barnen...

Jag sa att han skulle ta och stanna inne men han skulle ställa ner cykeln i förrådet...han började leka lite i trapphuset istället.
Efter ca 15 minuter kommmer han inspringande igen...storgrät ännu mer... jätteont på ena benet och röda märken i ansiktet...
-Det var några vuxna som slog mig i parken... !!! Mamma jag kan inte vara någonstans...jag kan lika gärna vara död...
Han hade då gått ut igen utan min vetskap...denna gång till Bergsgruvan på andra sidan av vårat hus...
Jag blev rosenrasande...slängde på mig jackan och knallae med bestämda steg ut genom porten...vi letade efter dessa 2 "vuxna" och jag samlade samtidigt upp vittnesmål i parken av andra vuxna och barn som var där.
Den som hade sett mest var en äldre kvinna, en mormor till något av barnen i parken.
Hon hade sett att dessa 2 hade hållt i honom. Då han försökte smita så hade en hållt i honom och den andra gett honom örfil och tryckte sedan ner honom i marken med huvudet före. Klämt ihop hans ansikte och sparkat honom på benet...
Detta var alltså ett par...en man...en kvinna...i 40-årsåldern...

Då jag frågade mormodern om någon annan såg något eller varför ingen gjorde något så fick jag samma svar från alla jag lyssnade med...
-Vi trodde det var pojkens föräldrar ?!

Jag och Wille letade utan resultat...jag tror nog de blev jätterädda då de insåg att de faktiskt hade misshandlat en 9-årig pojke...
"Där hjärnan tar slut..."
Wille hade sagt till de innan han slet sig loss från de att han skulle hämta sin pappa....då fick de fart i brasan antagligen...
Synd att jag inte fick tag i de...
Och så var jag så ledsen, upprörd och virrig så jag inte tog några vittnesuppgifter med telefonnumer och namn av någon...
Funderar på att lägga in en polisanmälan...seriöst...

För även om Wille även i detta fallet inte är helt oskyldig så FÅR man bara inte slå ett barn på det viset...speciellt inte 2 vuxna som håller i honom...
SÅÅÅÅÅ FEGT !!!

1 kommentar:

Anonym sa...

förjävligt

skälvklart ska du göra en anmälan