måndag 20 april 2009

Vår Renault vandaliserad

Så j*vla onödigt...kunde de inte ha stulit något istället ?
Nä då !!! Någon har på lördagsnatten kastat en STOR rund sten på vindrutan så den är helt spräckt.
Som om inte det räckte. Någon har även sparkat sönder höger backspegel !!!
Bilen stod snällt parkerad på "dagisgatan" som är lite undanskymd och många som kommer nerifrån Tantolunden passerar just där.
Det var väl något ungdomsgäng som ville visa varandra hur pass macho de var...

Till saken hör är att jag sett stora stenar vid parken som jag hela tiden lagt undan i rabatterna då jag varit ute och gått med Diva.
Jag har tänkt den tanken att "om någon påverkad människa får tag i en sten så kanske de går till angrepp mot någon eller kastar den på något föremål, kanske en bil...är det inte så kul..."
Så varje gång jag sett en stor sten har jag gömt stenen i en buske eller rabatt...
Och så vaknar man upp söndag morgon så har det drabbat just oss,,, SÅ TYPISKT !!!

Nu står bilen på glasmästeriet på Rosenlundsgatan och "plåstras om"...
Självrisken gick på 2000kr...men då är inte backspegeln inräknad...
Utan en bra försäkring hade det gått på 7000kr !!!

Man kunde haft roligare för de pengarna om man säger så...

Inga kommentarer: