onsdag 22 april 2009

Hjärtproblemet och möte i Willes hemskola med alla inblandade

Idag var det möte angående huruvida Wille ska kunna komma tillbaka till sin hemskola eller ej.
Han måste ju börja lite successivt. Jag jobbade så Danne var där själv.
Ibland undrar jag om Wille verkligen kommer att kunna börja i en "vanlig" skola igen.
Stundtals känns allt så hopplöst.
Men det som ger en hopp är att lärarna i hans nuvarande specialskola med endast 4 elever säger att de ser en enorm utveckling i hans skolgång både socialt och rent skolmässigt.
De säger även att han kanske borde börja gå till sin hemskola lite då och då för att sedan börja där på 100%.
Det jag oroar mig för är inte hur han ska kunna hänga med på lektionerna rent läromässigt utan oron är hur han ska kunna hantera sin ilska i alla situationer.
Jag känner att om han kommer in för tidigt så blir allt bara fel.
Han kommer bli mobbad för att han är så arg jämt och nu har han även lagt till med en massa tvångstankar också.
Han måste nudda alla saker ett visst antal gånger med båda händerna, rycker på huvudet och vice versa.

Läkaren från Bup ringde i förrgår och berättade att proverna från hjärtkliniken på Astrid Lindgrens sjukhus inte såg vidare bra ut.
Hans hjärtrusning med ojämna slag fortsätter så vi måste dra ner på medicineringen av Ritalinet.
Amfetamin gör ju inte att hjärtat m år bra i kroppen...speciellt inte för en liten 9-åring, även fast dosen är såpass låg så det egentligen inte ska ha någon inverkan,,,,(säger de som vet....men jag har slutat lita på läkare...litar inte på någon alls...)
Varför skulle man annars råda till att gå ner i medicineringen om det inte var farligt för hjärtat ?

Det som kommer att hända vid avmedicinering är att Wille kommer att blir mer ilsk, tappa kocentrationen och mer omedgörlig, det kommer att resultera i ett större helvete än han och vi redan har...
Samtidigt är jag positiv till det för jag vill ju helst inte att han ska gå på den medicinen...är inte helt ense med de som inte tror att man kan bli omedvetet beroende den lilla mängd amfetamin det innehåller...
Jag tror det är så.... tyvärr...

Never ending story.....

Inga kommentarer: