måndag 20 april 2009

Tina Turner...Danne jobbar ikväll också

Insidan av dubbelfodralet...

Framsidan av Private Dancer ...

Funderar på att dra till Globen och se Tina Turner ikväll.
Det var ju ett tag sedan man såg henne, närmare bestämt på Grönan då jag jobbade där vid 14 års ålder, hon körde genrep på stora scenen och jag stod helt själv framför scenen då hon repade och drog av sina låtar ...
Förstod inte riktigt hur mycket förunnad jag var då...stod där och hade en världsartist framför mig...helt själv...förutom teknikerna såklart...
Jag har några foton i en låda någonstans som jag ska scanna av lägga in just från den dagen...Om jag nu hittar de vill säga...
Danne jobbade på Globen igår också och han ringde när ledtemat för Bond "Golde Eyes" spelades... Sååå bra !!!
Tina är inte min största idol men jag tycker hon är cool... Helt fantastisk kvinna enligt min mening. Stark människa trots alla svårgheter i sitt liv...
Och hon lär ju ite dra ut på en ny världsturné med tane på sina 70 bast...men man ska aldrig säga aldrig till denna Stålkvinna.


Jag minns då jag fick hennes LP-skiva Private Dancer då jag bodde hemma hos mamma i Danderyd.
Avgudade hennes stil på skivfodralet... Såååå snyggt med jeans och högklackade röda pumps...tyckte jag då...man var ju tvungen att klä sig likadant såklart... *ha ha*
Nä...jag ska nog pallra mig dit ikväll ändå... Någon som ska mä ?!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken Show!!

Satt på rad 1 igår rakt framför scenen och skall sitta där ikväll igen!

Helt fantastiskt!!!! ALLA människor oavsett om man är fan eller inte borde se henne live!!!!

/Thomas

Maria sa...

NÄ,,,DET BLEV TILL ATT STANNA HEMMA MED BARNEN---ingrn barnis...
Gubben skulle på deras cateringfest också så han har fortfarande inte kommit hem ännu...

Synd ... hade verkligen velat gå...*snyft*