onsdag 8 april 2009

"Man" sparkade sönder lykta på bil utanför butiken

.....om man nu kan kalla en sådan för en "man"...snarare mus...

Mus kan man även kalla de människor som bara gick förbi som om det regnade eller enbart ställde sig på avstånd och såg på...det är nästan värre...

Jag stod inne i butiken då jag hörde en massa dunk och krasch.
Trodde det var någon som kört in i en annan bil. Gick ut på trottoaren.
Ser en "Mus" stå och sparka sönder höger framlykta på en bil som stod parkerad utanför.
Förbipasserande, robotstyrda människor såg på honom och knallade lugnt vidare.
De som inte gick vidare ställde sig på avstånd och såg på.
Jag gick fram till den slitna Musen och frågade om han var helt galen och vad han höll på med ?!
Han stod på ett ben och måttade aggressiva sparkar på lyktan som om det var en fotboll.
Musen var alldeles rödmosig i fejjan, påverkad av något.

Han blev så förvånad att någon över huvudtaget sa något så han bara ställde sig och blängde på mig.
Jag rabblade upp hela fula registret till den fula skrynkliga Musen men fick ingen reaktion alls.
Han började bara promenera raggligt bort mot Kungsholmsgatan som om ingenting hade hänt.
Precis som alla andra runt omkring....SOM OM INGENTING HADE HÄNT !!!!!?????

VARFÖR beter sig människor så ?
Är de rädda för att hjälpa till ?

Jag ringde polisen och gjorde en anmälan beskrev Musens fula utseende...ja ja...jag vet man inte får säga att en människa är ful, men beter man sig så är man faktiskt en fuk människa...
Man vet ju aldrig om han var ute och gjorde sin plikt i form av att sparka sönder så mycket saker som möjligt under en tisdag kväll...
Tv-n kanske var trasig....eller nå´t... *doooooh*

Efter en stund kom kilken ner som ägde bilen...han ko ut ur porten här bredvid butiken och jag berättade vad som hänt.
Han sa bara :
-Jaha...vad snällt att du sa till.
-Men du, gör en polisannmälan, svarade jag.
-Nä....det blir bara jobbigt, jag får ingen ny lykta ändå sa han och skrattade...
Och så satte han sig i sin lyktskadade bil och drog iväg från Scheelegatan...

Inga kommentarer: