onsdag 10 mars 2010

TAKSKOTTARE ! Tack för att ni finns...

Hur vågar de !? Jag får svindel när jag bara ser upp på alla "nissar" upp på taken i stan när de står där med sin snöspade.
Underligt att det inte händer mer "Tak-Skottar-Olyckor" egentligen för det är långt ifrån ALLA som har säkerthetslina på sig.
I fredags var det 2 st som stod på taket mitteot våran port och skottade....UTAN LINA !!!
Huset är ändå 6 våningar högt...


Vissa jobbar....andra solar sig i glansen...det råder full aktivitet på baksidan av vårat hus just nu här på morgonen...


Kolla här bara !!!
Han står alltså helt nerhukad precis på kanten av hustaket...ok...han har säkerhetslina...MEN...vem vet hur den håller och hur oskönt är inte det att falla ner med ett rep runt magen ?
Hur ska de få upp eller ner honom om det nu skulle inträffa...?!
Ja ni...frågorna är många...

Och här testar någon gränserna genom att stampa på snödrivorna precis på huskanten...
Får svindel bara när jag kollar på bilden.... *hualigen*....


Men det är tur att ni finns, alla modiga snöskottare...ganska oskönt att få istappar och snödrivor i skallen...

1 kommentar:

Anonym sa...

Du har nog ärft höjdrädslan av mig.
För mig räcker det med att tänka på höga höjder och få rysningar i kroppen. Det var inte roligt när jag låg inne på avd 94, Danderyds
sjh, 14 våningar. Inte bra för höjdrädda, hjätflimmer-patienter.
Inte konstigt att det tog tid att få ned pulsen på 140. Hoppas att jag inte behöver komma dit igen.
Kram mam