torsdag 11 mars 2010

Bedrägerierna på Blocket med Kameror är större än vi anat

Jag och tusentals andra blåögda har blivit lurade på stora belopp.
Skrev om detta för ett tag sedan.

Polisen och Blocket har börjat nysta i detta riktigt ordentligt som tur är...hoppas de åker dit !!!

Länkar till Nikonforum och Flashback där det diskuteras friskt om bedragarna :




http://www.nikonforum.se/forum/viewthread.php?thread_id=14969&rowstart=440

https://www.flashback.org/t1144682

Tyvärr så tillät inte PUL-lagen att figurerade namn, kontonummer, telefonnummer, ip.nummer låg kvar på sidan men man kan kringgå detta genom att lägga upp det på en amerikansk sida...
Ska kolla möjligheter till det också...

En orolig bedragare som skriver på flashback :


"Har varit aktiv på blocket senaste två veckorna som bedragare. Har funkat alldeles utmärkt och dragit in runt 10.000. Givetvis har jag varit medveten om de finns väldigt få risker att åka fast samt kollade upp det mesta i minsta detalj så lite koll har jag allt

Jag har blåst kanske 6-7 personer och la ut ytterligare en annons ikväll då fick jag se till min förvåning att annonsen ej godkändes pga orealistiska erbjudanden. Jag kontaktade då blockets kundservice och frågade vad som pågick. Fick då ett svar att flera personer har skickat in klagomål om just mig då de inte fått sina varor så de var tvungna att stänga av mig från blocket tills vidare. Jaså hur då tänkte jag? Jag har ju haft olika mejladresser varje gång. Hur kan de då veta vem jag är?

Jo givetvis har de sett från vilket nummer annonserna betalats och spärrat genom det.

Hm. Så min fråga är om det är någon annan som fått ett liknande mejl och vad för åtgärder som skett? Jag har utgett mig för att vara helt andra personer än mig själv och bott i städer ca. 40 mil från min egna stad och använt som sagt ett helt annat namn. Det enda offrena har på mig är ett kontonummer som de inte kommer nånvart alls med så länge inte polisen sätter sig upp från soffan och ska fullfölja anmälningarna om det nu ens finns några polisanmälningar som är skedda.

Dessutom har ju blocket mitt telefonnummer och jag har spekulerat fram och tillbaka i timtal nu och vad jag kommer fram till är att inget kommer att ske men att risken ändå finns. Nå, jag är mycket medveten om att jag har gjort olagliga handlingar men kul har jag haft, för pengarna också. Som nybliven student ser jag det som en hobby. MEN nu till huvudsaken igen.

Vad kommer blocket ta till för åtgärder?

De har mitt hemnummer och de har fått in mer än en anmälan på mig.

Hur kommer detta scenario sluta? Kommer jag gå fri och personerna som blivit blåsa kommer inte se en skymt av sina pengar eller tror ni att risken för en rättegång är stor/liten?

Vänlig hälsning en lite förvirrande bedragare "

https://www.flashback.org/t974890

3 kommentarer:

Anonym sa...

Man kan endast säga Fyyyyy F..n vilka j..la typer!!! Hoppas verkligen de åker dit! PoK

Maria sa...

Ja det verkar som att de tite är lika lätt för de längre tack vare att många med mig försöker stoppa annonser och gör anmälan både till Polis, Bank och Blocket...

Anonym sa...

Braaaaa, mkt bra!!!