torsdag 11 mars 2010

GÖTGATAN - Tegelstenar rasade ner på trottoaren







Apropå det här med takskottning och takras jag skrev om för någon dag sedan...
Igår eftermiddag då vi var på väg hem hade de spärrat av en lite snutt på Götgatan.
Det låg tegelstenar på trottoaren.



Kollade uppåt takfasaden men såg inget ovanligt eller att det hade rasat någonstans ifrån.

Idag läste jag i Aftonbladet att det hade rasat från fönstret högst upp och nu när jag kollar i fotot jag tog igår så ser jag ju det.
"Inte bara snön som faller..."



Även på Drottninggatan, för att lämna ett till ras, hade det rasat ner isblock.
Kvinnan med sitt barn som råkade ut värst hade verkligen änglavakt.

"Kvinna och barn till sjukhus
På onsdagseftermiddagen rasade flera tegelstenar från en fasad i centrala Stockholm.
Enligt polisen skadades ingen vid raset men en anmälan har upprättats om framkallande av fara för annan.
Tidigare på dagen fördes två till sjukhus efter ett snöras lite längre ner på samma gata."

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6754889.ab

1 kommentar:

Anonym sa...

Livsfarligt, passa Er ALLA i familjen!! PoK