onsdag 17 mars 2010

"Kakmamman" började baka vid 21-snåret ikväll

Har varit så otroligt sugen på Camillas Chocolate Chip Cookies sedan i lördags då vi var hemma hos de på middag och schlageryra.
Jag är ingen kak- eller godismänniska egentligen men dessa kakor var supergoda.
Även fast jag var så otroligt trött när jag kom hem efter en lååååång dag med diverse jobb så kände jag att jag bara var tvungen att baka...
Här ovan ser ni resultatet....till vänster med mörk choklad och till höger med vit choklad och jordgubb.
Danne kom ut som ett levande frågetecken och undrade varför det luktade kakor hemma.
Jag är inte direkt någon "Kakmamma" om man säger så...
Han höll på att ramla baklänges när han såg kakorna
Recept på Camillas goda Chocolate Chips :
100 g smör
1 dl socker
½ tsk vaniljsocker
2 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
½ tsk salt
100 g blockchoklad
Sätt ugnen på 200gr
Arbeta socker, vaniljsocker och rumstempererat smör i en skål med elvisp eller för hand.
Blanda mjöl, bakpulver och salt och tillsätt det.
Grovhacka blockchokladen och rör ned i kaksmeten.
Klicka 1-2 msk av smeten på en plåt, platta inte ut...det kommer jämna till sig i ugnen... ;
* SUPERSMARRIGT *

Inga kommentarer: