lördag 23 januari 2010

Stoppade en inbrottstjuv inatt



Nu är det High Chaparal här på Södra Station igen.
Inatt då jag var ute med Diva för kisspaus vid 1-snåret såg jag en pundarsnubbe stod och försökte bryta upp porten bredvid.
Jag traskade fram en bit och på lagom avstånd höjde jag rösten :
-Sluta upp med det där !!!
-Vaddå ?!
-Jo, jag ser ju att du håller på att bryta upp porten...!!!!! Sa jag irriterande.

Vá f*n tror han ?! ... Att jag är blind eller ?!

Han slängde snabbt ner den röda morakniven i sin pundarväska och skrek "-NAZISTJÄVEL !!!" åt mig...
Jag började garva inombords...Nazistjävel ?
Så om man förhindrar ett brott så är man en Nasiztjävel... *asg*
Han hotade med att döda mig, slå mig, men vandrade muttrande och skrikande iväg med ledsna knäande pundarben...

Jag blir inte rädd för dessa kryp...jag blir bara ruskigt förbannad !!!
Så orättvist !!! Varför ska jag jobba och vara hederlig när andra bara förstör där jag bor.


För några dagar sedan så skedde en ny misshandel i andra porten bredvid just där Conny, vår vän, blev nerslagen av en 35-årig påtänd kille i höstas.
Kunde gått riktigt illa...Conny var någon minut från döden när snubben måttade ett fällkors rakt i skallen då han låg på marken...just i det ögonblicket lyckades en annan granne komma till undsättning.
Conny hade änglavakt och bröt bara några revben....
Denna kille sitter just nu inne, men Conny fick samtal av polisen om att han var ute på permis över helgen.

Det som hände för några dagar sedan var att killen som blev misshandlad hade överfallsfunktion till sina vänner på mobilen så han drog iväg ett meddelande om att han höll på att bli överfallen...(vet inte hur det funkar riktigt, en knapp man trycker på, något i den stilen)
Även han hade änglavakt,,,, en av hans vänner befann sig riktigt nära och kunde ingripa ...vilket resulterade i att även han blev misshandlad.
Som tur var så dök 2 civila polistjejer upp på gatan så de kunde arrestera förövaren.

Varje gång liknande saker händer så känns det väldigt olustig att bo här....i ett annars så bra och tryggt område.
Men vi alla vet ju vad det beror på.
Vi är omringade av 3 st hotellhem där de inhyser grovt kriminella, bostadslösa, pundare, våldsbenägna...
De som det inte finns plats för under nätterna på hemmen då det blivit fullt, letar ju snabbt upp en port i närheten att bryta upp och passar samtidigt på att rensa lite förråd eller försöka göra inbrott i lägenheterna.

Tycker fortfarande att det vore ett ganska så roligt experiment att bygga upp ett litet hotellhem mitt på Karlaplan - Östermalm...bara för att se reaktioner. Fontänen används ju ändå inte.
Kolla av om det kommer att göras något för hemlösa och kriminella när det fiiiina folket börjar klaga på att deras fiiiiina portar är uppbrutna och ibland nerbajsade.

Varför i hela fridens dagar placerar man allt skit på Söder och dessutom inom en radie av 1 km...?!

Inga kommentarer: