tisdag 5 januari 2010

En tyst minut för alla er som dött i Cancer - Stöd cancerforskningen !!!



Min vän Matildas pappa Esko gick bort i cancer på juldagen alldeles för tidigt, 62 år gammal.
Genom att hedra honom och andra, bland annat min älskade farfar, som dött i denna hemska sjukdom kan man stödja cancerfonden genom att sms-a eller överföra några slantar till forskningen.
Nästa gång kanske det är DU eller någon i DIN familj som faller offer för cancerns framfart ?!
Bara 50kr eller mer från din mobiltelefon kan betyda otroligt mycket för forskningen.
Vad är 50kr egentligen !?
Hoppa över en öl på krogen ... Hoppa över lunchen på restaurangen 1 dag... Köp inte det där ciggpaketet....
Gå in på hemsidan och sätt in några slantar istället .... :






Gå gärna in och läs på MatildasBlogg om hur hon och hennes familj har kämpat tillsammans med Esko emot denna sjukdom.
Ni går garanterat inte därifrån oberörda.
En av mina bästa vänner har läst hennes blogg och har själv mist sin mamma i just cancer. Hon har bett mig att tacka Matilda för att hon skrivit så mycket och gripande på sin blogg.
Många stänger in sig utan att sörja...man blir ofrivilligt ensam i sin sorg och känner nästan bara ilska.
Så jag säger TACK Matilda, för att du delar med dig av dina tankar och erfarenheter till andra.
Jag tror många känner samma sak som du och då känner de sig inte så ensamma.

På torsdag äger begravningen rum och det kommer bli ett fint sista farväl som Matilda, hennes mamma, Sara, Johanna och alla anhöriga har ordnat med.

En tyst minut för alla änglar..........


6 kommentarer:

Milda Matilda sa...

DU ÄR UNDERBAAAAAAAR!!!!!!!!!!


Puss puss puss!

Zanna sa...

Jag tände ett ljus på vardagsrumsbordet, lutade mig tillbaka i soffan, slöt mina ögon, slappnade av i hela min kropp och satt helt tyst, svävade bort i mina tankar och hedrade dom alla som lämnat oss..

Ett väldigt bra inlägg.. Matilda är tillsammans med min kusin Andreas så det var så jag hittade hit, igenom hennes blogg.

Ha det så bra.

Mvh/Zanna

Maria sa...

Matilda...

DU är underbar !!!!!

PUZZZZZZ !!!!!

Maria sa...

Zanna...

Du har en underbar kusin i Andreas som verkligen har stöttat Matilda.
Jag tror även att det lilla man kan göra som medmänniska är att stötta på olika vis...till exempel som att ge en tanke åt alla som lämnat oss...precis som du gjorde...
Jag tror att de känner det på något underligt "vänster"...

Kram på dig !!!

Maria

Anonym sa...

Jag säger som Din farfar sa trots att han var så himla dålig fick han fram "den där jävla cancern". Sjukdomen började i juni, dör på julafton, så fort gick det, fruktansvärt! Ändå tänkte han på att be mig om att handla julklapp till sin kära hustru och det gjorde jag. Snacka om kärlek! Vi firade i alla fall julafton här hemma som vanligt, kommer Du ihåg? Så ville farmor ha det.Han lever alltid kvar i våra hjärtan vår älskade far, farfar och morfar. PoK (då vet du vem)

Maria sa...

Ewa...

Matildas pappa fick även sin diagnos i juni och gick bort under julen.

Minns mycket väl den julen.
Jag hade köpt sköna strumpor till farfar i julklapp.

Minns även mycket väl då han låg och yrade hemma i sin säng medan farmor skötte om honom, då var jag på en långresa på väg med båt till Cypern för närvarande.
Det blåste enormt och båten höll på att kapsejsa.
Just den natten låg farfar och yrade och pratade om mig för farmor.
Han kände av var jag befann mig och hade just då ingen ro.

Jag tror helt klart att det finns starka band mellan levande och döda...att man kan kommunicera om man är mottaglig...

Älskar dig Farfar Elis !!!
Du var som min pappa...