fredag 8 januari 2010

Konsten att öppna en hummerklo stor som en fullvuxen mansfot

Häromdagen skulle jag och Vickis svulla lite av det sista på vår 5-kiloshummer, nämligen klorna.
Lätter sagt än gjort.
Samtidigt som jag kämpade så svetten lackade stod jag och sjöng...
"-Far jag kan inte få upp min hummerklo...inte ens med köttyxa och såg..."
*melodi: "Povels kokosnötssång"...*

Sen kom jag ju på en genial idé...Professor Balthazar som man kan vara ibland.
Om jag sätter på mig mina jaktstövlar och hoppar på klon MÅSTE den ju spräckas...?!
Men nej då !!! Inte det heller...istället flög klon all världens väg rakt ut i hallen och sprutade hummerspad i raketfart över hela köksgolvet.



Diva stod bredvid och undrade vad matte höll på med...jag stampade, hoppade, svor, svettades...
Jag gav helt enkelt upp...
Istället fick jag stå och pillra med ett skaldjursbestick genom det lilla lilla hålet i klon och draaaaaaaaa ut köttet...
Men gott var det...det var väl värt mödan kan jag tala om.



Slutresultatet av hummerkloköttet blev detta.
Hummerköttet snabbt hett uppfräst med vitlök, salt och peppar tillsammans med ett grönsaksris i ostronsås och sesamolja.... *mums*


Ps. Vågar man tala om att man hade träningsvärk dagen efter ?! *pinsamt*

Inga kommentarer: