söndag 31 januari 2010

DEPECHE MODE ikväll på Globen

Minns det som igår när det kittlade i magen av vetskapen...att där...mitt i högen av alla julklappar under farmors gran låg ett platt fyrkantigt paket.





1982 var man inte så bortskämd med att kunna gå in på något internet och kunna ladda ner musik, inte heller ens dvd existerade ju.
Då satt man framför kassetradion och spelade in musik från exempelvis "Rakt över disk" med Clabbe.

Ibland fick man in hela låtar på bandet, ibland fick man med en halv låt och lite prat.
Men det gjorde inget, för DÅ ...var man absolut inte lika bortskämd med kvalitén ...man ville bara höra musik till vilket pris som helst.

Det bankade i hjärtat när jag öppnade min första LP med Depeche Mode...
"A broken Frame".... Har den fortfarande kvar i en gammal Amerikakoffert tillsammans med andra favoritskivor...
Men denna skiva är det något speciellt med...



Ska bli kul att se de ikväll...inte sett de live någon gång...

Här ser dave Gahan ut som en liten Televinken...tänk att en så liten och spenslig kille kunde bli en man...

Varför ska alla manliga artister ta sig på ballen vid sina scenframträdanden ? *s*


Ungefär så här såg han ut då jag mötte honom helt själv en tidig morgonen vid 6.30, då jag jobbade på Hötorget och sålde blommor för ca 23 år sedan.
Han och hans band skulle spela på Hovet under den helgen och jag hade turen att bara stöta på honom vid Drottninggatan...fick ögonkontakt..vi log ..... sa "Hello"....jag rusade vidare...högröd i ansiktet med bultande ådror...
Varför i HELVETE stannade jag inte till.....pratade lite.... han hade ju för fasiken inte bråttom verkade det som...
Vem vet...jag kanske hade hetat Maria Gahan vid det här laget...*ha ha*
"Ögonblick i livet" förändrar ens framtid.............


Det är något visst med Dave Gahan...
See you 2night !!!!!!!!!!!!!!!!!!


http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/musik/article6316711.ab

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/musik/live/article6489349.ab

Danne jobbar på konserten och jag ska gå med Jeanette.

Inga kommentarer: