måndag 22 september 2008

Wille blev skjuten i lekparken igår

Hur kan man som tonåring i ett helt gäng ställa sig och skjuta soft airgunpistol på 2 stycken 8-åriga pojkar som sitter och gungar i en lekpark ?????!!!!!

Hur kan man som tjejkompisar till dessa omdömeslösa tonåringar bara stå och se på när de gör detta mot min son och hans kompis...Bara stå bredvid och fnittra och dessutom antagligen tycka att de är ascoola ????!!!!!

Jag är ännu mer oförstående till hur vuxna människor som bara gick förbi inte lyfte ett finger för att försvara de, trots att de ropade på hjälp ?????!!!!!

Dessutom tog killarna tag i min son och slängde in honom i buskarna där i parken ?????!!!!!

Var är vi på väg ?????!!!!!
Eller rättare sagt.... samhället har varit där länge..... man blir räddare och räddare ju äldre barnen blir...

Mina sambo gick ut för att leta efter de då min son kom hem dödsförskräckt och grät... killarna sprang iväg då de såg min sambo på håll...de förtod nog vad han ville...

Han fick tag på tjejerna som stod bredvid då allt detta hände.
Danne berättade vad Wille ade varit med om och de sa :
-Ja så får man ju inte göra... (?!)

Nähä !!!???
Är det sant ? Ska man inte hota småbarn i en park med pistol ?
Men varför gjorde ingen något då ?
Är folk så fega och rädda för några tonåringar ?
Är tjejerna så uppsluppna med att spela balla och tycka att det är coolt med softairgunbeväpnade killkompisar att de inte säger ifrån ?

Nästa gång kanske någon skjuter med riktig pistol eller kastar stora stenar rakt i huvudet på småbarnen...

Frågan är bara när, var eller hur ?
Det har ju hänt förut ...

Fega inte ur !!!!! Våga säga STOPP !!!!!

Inga kommentarer: