torsdag 4 september 2008

Längtar till värmen i Thailand

Bilden är från Koh Pangnan Januari 2008

Nu när det är såhär grådaskigt ute så blir man ressjuk. Idag har det ju varit ganska ok väder under dagen men det är KALLT... *brrrrr*

Mimmi och jag håller på att planera resa nu i september till Sicilien men vi får nog skjuta på det.
Nu har vi kommit fram till att det kanske är bäst att åka 15-e oktober, då blir det i så fall Egypten Sharm el Sheikh (för ovanlighetens skull) *ha ha*
Vi hoppas på att Carola följer med också...det blir skoj... *Vi sa P******a !!!* ;)

Helst av allt vill jag till Thailand men Mimmi tycker det är lite väl långt för bara en vecka...jag bryr mig inte så mycket om reslängd.
Jag tänker som så att man kunde lika gärna ha suttit hemma och läst en bok eller tittat på film under flygresan... :)

Att resa i oktober är ganska så perfekt ändå. Mitt i gråa hösten. En förlängning av sommaren.
Billigt framförallt...
Och i Egypten är det ca +31gr och perfekta dyk och snorkelvatten...
Vi ska bara jäsa och må bra...
Hitta något riktigt bra All-inclusive-hotell, ska nog ringa vår kontakt på Solresor imorgon och kolla av vad vi kan få för bra pris, då har man i alla fall något att se fram emot.

Mötet idag gick bra, vi fick framfört vad vi ville och fick även klarhet i en hel del vad gäller Wille.
Berättar mer sen...

Inga kommentarer: