fredag 5 september 2008

Lite lycka mitt i allt grått

Tänk att så lite kan göra en så glad och lycklig.
Jag är så otroligt lycklig just nu för att Wille har varit glad i skolan idag.
han har t o m backat undan i besvärliga situationer berättade han underbara lärarinna Helene.
Vet inte om det beror på annat än att den nya pojken inte varit där på 2 dagar sedan incidenten med hans mamma.
Han har ju sluppit bli sparkad i ryggen och fått tagit emot struptag bakifrån som resulterat i deverse bråk.

Alla 3 pojkarna som är där nu kommer jättebra överens.
Får man vara så elak och säga att man önskar att den 4-e pojken hittar en annan skola ?

Det allra bästa vore ju att pojken kom överens med de andra....men tyvärr går det ju inte.
Synd om honom, hans föräldrar och alla andra inblandade...
Men.... det går fler tåg för honom.... detta var "första stationen"...
Wille är som sagt inne på sitt 5-e "tåg"....och jag tror att han äntligen har hittat rätt....
Hoppas.....

Ja....Jag unnar mig faktiskt att tänka och önska att den 4-e "tuppen" inte kommer tillbaka... ;)

Inga kommentarer: