söndag 28 september 2008

Mamma äter råttgift

Som det ser ut nu så får hon ligga kvar på Danderyds Sjukhus ännu en natt. I förmiddags när läkaren var inne hade hon 140 i puls så de vågar inte släppa iväg henne.
Dessutom så har hon fått Waran ordinerat... Tydligen innehåller en del av det samma substans som man även hittar i råttgift.
Det är ett blodförtunnande medel som ska motverka en eventuell blodpropp.
Hon måste gå omkring med ett halsband med texten Waran, jag intar det läkemedlet, så att alla ska veta det om hon mot förmodan skulle råka ut för en olycka . Man får ju nämligen inte inta läkemedel med acetylsalcylsyra eftersom det "sätter sprutt" på blodet...och kan förödande konsekvenser.

Mamma är helt förstörd som människa just nu...hon som är en sådan hemmamänniska och vill ha SIN säng, SINA radioprogram, SITT hem...
Igår fick hon en skagenbakelse och annat gott då jag var uppe.
Wille och jag var hemma hos henne och plockade ner en lång lista med saker hon ville ha hemifrån.
När vi var där så kom Wille på en massa annat som mamma alltid brukar använda som han sa.
Så hon fick nog lite extra där i sin "Nannybag"... ;)

Då jag kom tillbaka till sjukhuset med väska var Helene där och satt och pratade med mamma.
Det var nog skönt för henne att ha båda sina barn där. Inte alltid så skoj att ligga i ett vitt rum med neddragna persienner och inga lampor.
Hon är ju el-allergiker och dessutom höjdrädd....hon ligger på 14-e våningen...alltså HÖGST UPP !!!! *s*
Jag fick svindel då jag tittade ut....snurrade till i skallen som bara den...

Pratade med henne i morse och då hade hon haft en "tuff" läkare så hon kände att hon inte kunde prata så mycket med honom och fråga det hon ville.
Ska kolla med Danne om vi kanske kan ta en sväng dit efter jobbet.......

Efter att jag varit hos mamma tog jag T-banan till Slussen.
Attans vá med folk det var där...hade ju glömt att det var löning...FULLSMETAT med partyfolk överallt...man fick nästan torgskräck efter att ha suttit på en lugn hjärtavdelning i flera timmar...

Hämtade Vickis på Hartwickska Palatset S:t Paulsgatan.
Hon var på Julias 70-talskalas och hade haft hur kul som helst. Hon var lite tveksam till att gå eftersom hon inte kände sig 100% alert, men jag sa till henne att hon skulle ångra sig om hon inte gick och när jag hämtade henne så sa hon att hon hade gjort det.
Där ser ni !!! Mamma har alltid rätt.... Åtminstone ofta... ;)

Väl hemma satt Mimmi, Danne och Wille och väntade på oss med Champagne och diverse underbara skaldjur såsom ostron, musslor, kingcrab mm mm....
Och så hemmagjort vitlöksbröd från Mimmis Riddarbageri...hon hade dessutom varit en sådan fantastisk tankeläsare att hon tagit med sig mitt favvisbröd...minns inte namnet på det, men det är aprikoser, valnötter, korinter och annat gottis....
Det brödet tunt, tunt skivat med en härligt lagrad S.T Agur....det är grejjer det !!! *mmmmm*

Nu är jag i butiken och ska göra det mesta av blomsterarrangemangen som ska ut imorgon till hotellen och alla andra veckokunderna.

Det var jätteskönt att komma hit efter att Suvve jobbat igår. Hon hade röjt rejält.
Nu börjar vi komma på fötter igen efter skattesmällen så nu kan hon börja hjälpa till lite mer.
Så nu ska hon jobba på fredag när Wille fyller år och så på söndag då vi ska ha tjocka släkten och tjocka vännerna *ha ha* hemma hos oss...

Nä nu ska jag sätta igång och snitta alla hundrastals blommor jag ska använda imorgon....

C U !!!!!

Strålande solsken i glada Söndags-Stockholm idag !!! Yiiiiihaaaa !!!!!

Inga kommentarer: