måndag 29 september 2008

Dr Jekyll & Mr Hyde

Ingen vet hur det är att leva med ett barn med den diagnos vår son har förutom de som har det som oss.
Ingen som inte har det så kan egentligen föreställa sig hur det är att ha ett barn med 2 diagnoser dessutom...
ADHD och Trots är heller ingen lätt kombination. Det ska gudarna veta.

Tänk er den värsta 5-trotsåldern för ert barn och lägg på minst 10 resor värre.
Tänk er att lev så VARJE DAG !!! Att VARJE kväll behöva tjata om tandborsten, gå och lägga sig, klä av sig och allt annat som hör till...
Att sedan på morgonen behöva utstå samma sak dag ut och dag in...
Vill inte äta frukost, vill inte gå upp ur sängen, vill inte ha de byxorna eller den tröjan, vill inte byta kalsonger... fel taxi...kan inte åka SAAB...kan inte åka med kvinnlig chaufför...

Att det första man får i ansiktet då man väcker sin älskade lilla son är fula ord kastat rakt i ansiktet såsom : -Kuken, fittan, kuken, fittan !!!!
När jag sedan tömt hans fullproppade fickor på allt skräp, skruvar, metallplattor mm mm...
Ja....då får jag skäll och kallas för HORA....FITTA.... IDIOT....och annat "trevligt".....
Idag drog han ur skärpet från sina byxor och slog mig rakt över armen med det...

Efter att han äntligen lugnat ner sig och skulle gå ut till skoltaxin så kom han in till mig i hans rum där jag satt på hans säng och grät....
Han bad om förlåtelse.... Då började jag gråta ännu mer...

När jag gick ut i trapphuset för en stund sedan, så låg det stora lövhögar i höstens alla färgskalor i trappan ner ut till porten...
Jag tror med 99% säkerhet at det är min älskade son....
Han var ara tvungen att göra något mer djävulskap innan han lämnade hemmet.
Såhär har vi det i princip VARJE DAG,,,,, VARJE KVÄLL....

Igår kväll var det också ett rent helvete... Då vi slutade reagera på hans ordval i form av könsord komma skrikande från hans rum gick han till attack mot Victoria som har sitt rum bredvid... Då vet han ju att han får en reaktion...
Ville inte borsta tänderna, inte sova, smet iväg så sent som 22.00 till bilen för där fanns hans telefon som han ABSOLUT skulle ha..., fel Tv-program, ALLT var bara fel...

Och ni som inte kan förstå att han kan bete sig så som vi beskriver....ja... ni borde vara här dygnet runt....uppleva en vanlig vardag....

Man blir trött, utpumpad och helt tom i skallen....

Idag är Vickis hemma från skolan för hon har ont i magen och mår inte så bra rent psykiskt...
Hon var i skolan och hämtade hem lite skolböcker... Jag tycker så otroligt synd om henne...
Inte nog med att hon är dyslektiker och har svårt nog ändå i skolan...hon ska också stå ut med en lillebror som gör allt för att göra livet surt för henne...

Han slår både henne och hennes vänner, han kallar de för fula saker....

Roten till allt detta är ju hans sjukdom och hur han blivit behandlad och ite behandlad i olika instanser...

När ska vi få lugn ? När får VI en vanlig vardag ?

Idag är första dagen i skolan sedan H inte ville ha honom där i skolan.
Vi får se hur lång tid det tar innan de ringer från skolan och ber om att vi ska hämta hem honom...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag blir ordlös när man ordagrant hör om er ständiga vardag.

Tänker på er.

Puss o kram

Maria sa...

Tänker på dig också Skruttan !!!

KRAM !!!!!