onsdag 18 november 2009

"VEM DÖDADE MINA DJUR ?"




Som min vanliga rutin när jag vaknar loggade jag in på Thailandforum .
Det som mötte mig var fruktansvärt. En av forummedlemmarna, Thaikalle har fått sina djur förgiftade så de har avlidit.
Han verkligen brinner för djurens rätt och har bl a försökt att rädda gibbonapor i Thailand.
Tydligen så är denna företeelse tyvärr inte alls speciellt ovanlig just i Thailand.
Tycker man att grannens hund är skällig och jobbig så dränker man bara in en köttbit med gift och skickar över staketet.
Sen är det .... -Bye bye--- FRUKTANSVÄRT GRYMT !!!!!
Hur grym kan man vara egentligen ?! Måste vara någon som inte värdesätter mycket här i livet...
En människa utan någon som helst empati....som själv kanske varit med om hemskheter i livet.
Men djuren är HELT försvarslösa...Människor kan vara sååååå otäckt grymma...
Jag satt med tårar rinnande ner för kinderna när jag läste om Kalles djur...


1 kommentar:

Anonym sa...

Fyyyyy så hjärtlöst, hemskt, gräsligt!! Finns inte ord för detta! Hoppas de som gjort dessa gräsliga nidingsdåd får sina straff, det tror jag. Hur kan man BARA ge sig på djur/barn som inte kan försvara sig?? Helt SJUKT hjärtlöst. F Ewa