tisdag 3 november 2009

Om män kunde föda barn skulle minst hälften sjukskrivas från DAG 1


Ja, så skulle det nog se ut. För vi vet ju hur sjuka de blir när de får lite snuva...
Det är som om de håller på att döööööö...

OM det låg på männens lott att föda barn hade det säkerligen inte varit några som helst konstigheter med att bli sjukskriven om de hade problem med hälsan pga graviditeten...


Själv jobbade jag en bra tid innan jag sjukskrev mig trots mina problem.
Jag var en av de få lyckliga som blev sjukskriven pga just foglossning eller som det även kallas bäckenbottensuppluckring.

Kunde knappt gå mot slutet av graviditeten. Hade kryckor och bälte. Man kan ju inte äta starka värktabletter heller eftersom man har en liten levande skatt i magen.

Ändå fick jag hoppa in och jobba lite då och då...men det är ju så när man är egenföretagare.
Det är både på gott och ont.

Det jobbiga med det hela är ju att om man har haft besvär med just foglossning i första graviditeten så blir det med all säkerhet ännu värre med den andra....och just så blev det för mig...


Känner fortfarande av värk i bäckenet efter 10 långa smärtsamma år.
Haft jätteproblem med ischias också efteråt. Krypt på alla fyra, ålat som en orm på golvet för att kunna komma till något så enkelt som toaletten.
Ingen i samhället tjänar på att INTE sjukskriva en gravid kvinna med smärtor.
Tvärtom...det kommer bli mer problem...man får sämre hälsa i många avseenden efter förlossningen vilket resulterar i mer sjukskrivningar och därmed merkostnader för staten....

Man undrar vad det är för gubbstruttar och barnlösa surkärringar som för befälet på Försäkringskassan egentligen !!!!!????

GRATTIS ALLA NI SOM FICK RÄTT TILL ERSÄTTNING !!!
Kämpar man så får man rätt till slut !!!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Kanooonbra inlägg, skall omedelbart ut i pressen!!! Ewa

Daniel sa...

Jag försöker ju konstant bli gravid men det händer ingenting!!

Maria sa...

Men Daniel...du måste ha äggstockar, livmoder och lite andra tillbehör...

Men man ska ALDRIG säga ALDRIG... ;-)

Anonym sa...

Tack for intiresnuyu iformatsiyu