onsdag 18 november 2009

MYSTERY SHOPPER

Någon mer än jag som aldrig hört talas om detta "fenomen" ?
Stötte av en händelse på denna företeelse på Thailandforum genom en medlem som arbetar i samma bolag där de har anställda Mystery Shoppers.

Man går och shoppar i en butik som en av See Yous uppdragsgivare vill ha lite info om, hur det egentligen ligger till med exempelvis med varu- och kundhantering mm mm...
Man iaktar många punkter och fyller i ett formulär som sedan lämnas in till uppdragsgivaren.
Sedan görs naturligtvis en utvärdering.

Impulsiv som jag är och sitter här i soffan och kan inte sova, så fyllde jag faktiskt i en ansökan på deras hemsida.
Kan vara skoj att ens synpunkter kan göra någon nytta eftersom jag har många sådana när jag kommer in i en butik.
Vi får välan se om de hör av sig...

Vill du också bli Mystery Shopper ? Blev du också nyfiken ? Kika in på den här sidan i så fall :
SEEYOU

7 kommentarer:

Admin sa...

Kul idé! Hej från Phuket.

Maria sa...

Eller hur...nu får vi se om de tycker jag är intressant...

SEn får man gå ut och Mystikshoppa...

*ha ha*

Anonym sa...

Tack för tipset! Jag har oxå sökt.

Lena/Nattsyster

Maria sa...

Lena !

Vad skoj..då får vi hålla tummarna att vi får varsitt uppdrag snart då.

Har du gjort din första läxa ännu som du fick på mailen ?
Har inte hunit kolla igenom allt ännu...

Anonym sa...

Yepp, ska ut på mitt första uppdrag i morgon. Väldigt dåligt betalt, men om det är skoj, så kan jag i alla fall testa. Eftersom jag jobbat natt så har jag ganska mycket fritid.

Lena /Nattsyster

Anonym sa...

Jobbar natt, ska det stå.

Maria sa...

Lena !

Är det uppdraget du ska göra innan du får ett uppdrag eller är det ett "riktigt" uppdrag ?