söndag 15 november 2009

FÖDELSEDAGSMYS MED FAMILJEN

Gårdagen blev som sagt inte som jag hade tänkt mig, men vi hade familjemys med spaghetti och köttfärssås framför tv-n.
Sen när vi skulle äta efterrätt kom jag på att vi inte köpt någon grädde...och klockan var 21.45...
Då tog hela Familjen Kaos en promenad upp till Coop Medis till Dannes förtret...
Han som minst av alla tycker om att röra på fläsket... livrädd för promenader...får astma, diarré och allergiutslag när man nämner ordet "promenad"...

Men det var ju min födelsedag så det var bara att lyda mig !!! * he he*
Vi har det som regel att den som fyller år bestämmer under hela dygnet och ska i princip inte behöva lyfta ett handtag.

Danne och barnen gick in och shoppade...kom dit 5 minuter innan stängning...FAVORITKUNDEN !!!..... *NOT*
Själv stod jag utanför med Diva och väntade eftersom de är så taskiga och inte tillåter vovvar... ;-)
Det tog en himla tid...som vanligt när Kaos är i farten... jag såg de utifrån genom fönstret gå fram och tillbaka vid frysdisken, fler och fler personalen kom till undsättning och dök ner i frysdisken med Danne och barnen bland bär och bullar.
Han skulle absolut ha frysta hallon men där kammade han noll fick de inse...




Hittade en ny favvischoklad på senaste Gay-Kryssningen, jag som ÄLSKAR vit choklad...detta är verkligen en 10-poängare !!! Vit Choklad med Blåbär och Crisp !!! *MUMS*
Har bara sett den på Silja tyvärr...
Rev lite av den chokladen över pavlovan precis innan servering.

Voilà !!!
En av mina absoluta favvisar... Pavlova med underbara frukter och bär, grädde, riven vit choklad.

4 kommentarer:

Daniel sa...

Å jag grattar i efterskott!


Å så snygg bakdel killen hade vid kassan! :)))

Maria sa...

Tack...det var vänligt... :)

Ha ha ha....ja det kanske var något för dig min vän !!!
Klart att du skulle fästa blicken vid det din lilla "sugfisk"...

Anonym sa...

OJ SÅ GOTT!!! Så lessen hur det blev! Men mumsigt fick du!! Jag har en hemlis x två till dig från oss som du skulle ha fått i lördags.
STOR BIRTHDAY HUG!!!
Micke & Christina

Maria sa...

Ingen fara...vi får ta en middag någon annan kväll...
Tack för hughen...
Kram på er !!!