onsdag 3 juni 2009

Satans CYKELAPOR !!! Igår sprack skallen på en tjej utanför oss


Utanför vår port på baksidan går en cykel- och gångväg ner till Tanto.
Alla som har bråttom på cykel till och från jobbet verkar cykla där morgon och eftermiddag.
Och snabbt som fan går det...Värsta "Tour de Söder"...
Har alltid funderat på och tyckt att det har varit tur att ingen skadat sig allvarligare än de som jag sett krockat och trillar av sina cyklar som käglor i en bowlinghall i all hets.

Ända tills igår... När Wille var ute och cyklade och fick bevittna en riktigt ruggig händelse...

Igår var det en tjej som INTE hade turen på sin sida.
Hon kom cyklande och vinglade till litegrann i backen ner mot den stora bron (Rosenlundsgatan).
Vad hon inte visste var att det kom en "cykelapa" bakifrån i säkert 50km/h.
Han körde rakt på hennes cykel varpå hon flög av cykeln och landade med skallen i asfalten med resultat spräckt skalle...bloden flöt ut på asfalten.

Wille tog ganska illa vid sig av denna händelse.
Och jag fick vatten på kvarn, som jag har tjatat om att han ska ta det lugnt när han är ute och cyklar...Han fick sig en rejäl tankeställare...

Ambulansen kom och hämtade henne, hon var helt borta och kunde inte prata ordentligt, berättade Wille.
Vad som hände med "cykelapan" vet inte Wille. Han sa att han bara cyklade därifrån utan att lämna några uppgifter alls....Låter underligt...men det finns ju en hel drös med människor utan empati och känsla där ute på de två hjulen.

Jag är rädd varje gång jag stegar ut från min port...

SKÄRP SKINNET ALLA CYKELAPOR !!!!!

(Cykelapa = ett myntat uttryck för en cyklist, av Danne när han var skitförbannad en dag i trafiken pga just en Cykelapa som bara körde rakt ut på gatan...)

Inga kommentarer: