onsdag 24 juni 2009

Efter veterinärbesök och annat ståhej bär det av till skärgården nu

-Mamma....får jag gå hem snart ?!.....


-Förlåt att jag kissade sköterskan rakt i ansiktet när hon höll mig för "skrapningen.... Det var bara lite läskigt mamma...

Hade en förtvivlad tanke som gnagde i och med att Diva har fått jättesvåra utslag.
Min misstanke var hudsjukdomen Demodex. De på djurakuten dementerade det idag.
Dock har hon en svår hudinfektion som måste behandlas med antibiotika i 20 dagar och badas i ett speciellt medel var 3-e dag.

Hon blev hundbiten igår av en pitbull så jag var på akuten pga av det också.
Inte första gången denna hund gav sig på någon enligt en vän till oss som känner henne väldigt väl.

Nu måsta jag ut till bilen för den är packad och klar för att sedan dra ut med båten till Storkrån och Mimmi med vovvarna.

Puss på er !!!

Inga kommentarer: