tisdag 18 november 2008

Wille har hamnat i tonårsgruppen nu

Eftersom de inte orkar eller kan ta hand om Wille i hans ordinarie grupp så har han nu fått komma till Högdalsgruppen med Göran och Palle som han trivs med...nåja...kanske inte igår och idag då de ställer krav på honom.
Men det har funkat där förut med de.

Igår var vi tvungna att hämta hem honom för att han var våldsam mot sina klasskompisar och en lärarinna han sparkat på benen ett flertal gånger.
Han är sååååå frustrerad...men kan man bli annat med en diagnos som hans och med en del outbildadee lärare, inom detta område, som får honom att känna sig nedtryckt.
Inte alls kul att få höra när en lärare säger till en klasskompis...
-Du är mycket duktigare än Wille på att läsa...

Det negativa i det hela är att han tyvärr inte har en enda jämnårig där för alla är tonåringar.
Men det här är bara en temporär lösning....har vi hört den förr ?
Jag tror nästan det vá ?
Efter 5 omplacerinagr börjar man bli ganska så less och uppgiven.

Idag när han skulle ha cirkus på schemat får han inte följa med eftersom han betedde sig så illa igår mot sina klasskamrater.
Nu är det ju inte så att det bara är Willes fel, det var även andra barn inblandade i bråket som började vid lunchen.
Och slutade med att Wille fick ett utbrott som bara eskalerade.
Men i slutändan blir det alltid Willes fel.

Sten Slettengren, vår läkare från Bup ringde strax efter lunchtid och frågade om den nya medicinen var bra.
-Vilken ny medicin ? Vi har inte fått något nytt till honom ?!
Ok.... han hade glömt bort det... Så på torsdag ska han ringa mig eller Danne o prata vidare om den nya medicinen som heter medikinet.

Den är tydligen långtidsverkande och i samma dos.
Jag ska googla lite om den innan jag bestämmer mig för det.
Man vet aldrig med alla dessa amfetamintabletter vad de kan ställa till med i framtiden med kroppen på ett barn.
Jag pratade även med honom om allt som hänt senaste tiden så han skulle kontakta Dimitri för ett möte med alla inblandade....återigen.... Har vi hört den förr ?!
Fick vi någon hjälp eller lösning ?!.... -NOT !!!

Men vi får se här nu.... det kommer att bli stora förändringar inom den skolan Wille går i nu.
Jag kan inte skriva mer om det just nu eftersom det skulle förstöra en del...men vissa personer där ska nog ta sig en tankeställare innan de beter sig okunnigt och illa mot barn med diagnoser som Wille....

Det kommer bli ändringar är allt jag kan säga...

Inga kommentarer: