lördag 15 november 2008

Träningsvärk !!!

Och idag har man träningsvärk.
Det blev bowling på schemat igår kväll.
Jacob kom och hämtade mig i butiken och väl hemma så satt mina kära vänner och väntade i soffan med smörgåstårta och annat gottis.
Efter det drog vi iväg till bowlinghallen på Hornsgatan där vi mötte upp Carola, Batti, Tyra och Robban...
Hade glömt hur skoj det är att bowla...men det beror nog mycket på sällskapet också...så sug i er nu alla ni som var med.
Det blev en tävling som heter duga... Alla i sällskapet är riktiga kämpar och vinnarskallar så det är alltid på blodigt allvar i spel och tävlingar, men ändå med en gnutta humor...

Jeanette som alltid går in för allt till 110% vann såklart efter en för henne bitter start, Batti blev 2-a och JAG själv 3-a...så det ska jag ju vara nöjd med...

Jacob gjorde stans OS-vurpa på banan...han ville att vi skulle filma honom när han (som han påstod) skulle göra en strike, som totalt misslyckades.
Han föll pladask... *he he*...

Det blev över 2 timmars bowlande för hela "Kaosgänget"...
Har träningsvärk både av bowlande och asgarv....kul hade vi !!!

Efter det var alla trötta och åkte hem...

Det luktade bränt hemma... Gick och lade mig...vaknade flera gånger av att det stack i ögonen av rökstanken, men jag somnade om.
Jag och Wille tog en promenix till McDonalds på Hornsgatan där jag läste på 1-a sidan att det brunnit på vinden några hus bort från oss....Inte undra på att det var rökstank inne i lägenheten och sved i ögonen. *ha ha*
Och Wille som sa till mig att det var några ungdomar som hade eldat i en papperskorg innan vi gick och lade oss...

Wille och jag gick iaf förbi huset och där stod brandkåren och hade precis gjort klart släckningsarbetet .
Min nyfikna pojke ville också hjälpa till så han började göra som de riktiga brandmännen.
Klev på slangen för att tömma den helt på vatten, gick och stampade som en lindansare på den något tjocka "linan" och det var helt ok tydligen. Det var snälla brandmän...
Kul för Wille... ;)

Nu är jag i butiken och längtar hem... Vill bara lägga mig i sängen och gosa in mig i täcken och kuddar och se någon bra film.
Kanske få lite massage för min träningsvärk...
Man går som man har en käpp i r***n...

Inga kommentarer: