lördag 1 november 2008

Halloween och Alla Helgona hos syrran

BUS ELLER GODIS !!!!!?????


Wille och jag drog upp till syrran & co uppe i Åkersberga.
I torsdags närmare bestämt.
Kenta var på en prisutdelning eftersom deras företag Hattelco hade blivit nominerade av en It-tidning till något av priserna.
De rodde hem priset och det blev party på Café Opera... En något trött Kenta kom hem på fredag eftermiddag.

Wille har jättekul ihop med grannarnas pojke Philip även fast han är 6 år och Wille 9 år, lika livliga och stojiga...
Igår kväll gick de runt i grannkvartert och knackade dörr...
"Trick or treat".... "Bus eller Godis"....
Wille utklädd som Darth Wader och Philip som en Ninja Turtle.... Med sig hade de en orange liten sandlådehink att lägga godiset i...

Efter deras besök hos diverse grannar och sedan de ätit upp allt godis de fått slocknade Philip som en liten trött Ninja i fåtöljen...Utslagen hjälte... *ha ha*

Idag bär det hemåt...eller åtminstone närmare hemmet...tror jag i alla fall.
Jag ska ringa Ewa och fråga om vi får gästa de till imorgon så kanske vi kan passa på att ta vår omtalade surströmmingsmiddag på en gång.

Idag strålar solen som aldrig förr !!! Underbar utedag !!!!! Yippie !!!!!

Ringde Ewa alldeles nyss och hon tyckte inte det var någon bra idé med att komma över ....synd...jag hade verkligen sett fram emot det...umgås med min familj...åka till farfars grav tillsammans... och mysa lite med de... Dessutom träffa Kalles "tjej" från Halmstad som han haft kontakt med i några år...
Men, men....får ta det en annan gång då...

Inga kommentarer: