torsdag 1 januari 2009

GOTT NYTT ÅR !!!
























































Vilken underbart rolig nyårsafton vi hade igår i goa vänners lag !!!
Kom inte i säng förrän vid 5-snåret i morse då vi stod och spelade bowling med Wii...superkul !!!
Och jag som aldrig någonsin har spelat det gick och vann över alla som tränat...
Jag vet fortfarande inte hur man gör och hur jag lyckades vinna är för mig en gåta...men...nu är jag "The master of bowling at Nyårsafton Chez De Stefano family"

Jeanette och Luigis vänner Åsa och Leo med sin son Gustaf firade med oss också.

Nyårsmeny :

Förrätt : Löjromstoast

Varmrätt : Ugnsstekt oxfilé - rullad i parmesan-vitlök-persilja Mandelpotatis-gratäng, cognacssås.

Efterrätt : Frasig god pavlova med exotiska frukter

Vickning : Räk-lax-rom-moussetårta på kavringsbotten

Hade inhandlat tjusiga hattar med djurläten i form av groda, höna, apa, joker, pirat...
Fredde, Bea och Nicke kom över en sväng, fikade och firade av 12-slaget med oss. Trevligt !!!

Barnen har haft superkul och allt har varit lugnt och mysigt. Nästan lite idyllisikt....
Diva har bara kissat inne en endaste gång...min duktiga lilla valpsing...det blir nog vovve av dig med...
Och Luigi erkände för mig inatt att även han är väldigt förtjust i henne. Men han nämnde även att skulle jag påpeka det idag så skulle han förneka det.... *ha ha*...Tuffa Luigi som inte vill visa sin blödighet till en liten valp... :)

Grannarna fyrade av lite rakter innan 12-slaget då jag var ute med Diva och då reagerade hon inte...inte alls skotträdd..
Men när det satte igång ordentligt kl 12 så blev hon lite skrajsnöre så jag var inne med henne.
men det var inte så att hon sprang och gömde sig och satt och yla hysteriskt,utan hon tyckte bara det var lite obehaglligt...

Inga kommentarer: