onsdag 31 december 2008

Mord i morse på gatan där vi bor




Jaha...då var det "High Chaparall-varning" i området IGEN !!!

Här händer det grejer var och varannan dag numera. När jag drog upp rullgardinen ner mot pendeltåget så stod där ett gäng polisbilar inklusive insatsstyrka, förundersökningsbilar och Tv-4 bilen med stora antennen och ett gäng journalister.
Hela det huset var avspärrat.

Gick ut med Diva en promenad som alla andra morgnar och fick då veta genom polisen att det skett skottlossning i huset varav en hade dött.
Det visade sig senare på nyheterna att det vra 2st litauer som blivit skjutna, troligtvis en uppgörelse eftersom det var en ren avrättning.

Nu när jag sitter här vid datorn och tittar ut så står det fortfarande bilar kvar och avspärrningarna kvarstår.
Journalister flockas fortfarande och frågar ut poliserna.

Var bor vi egentligen ?! Vad kommer hända när Vickis och Wille kommer i tonåren...?
Inte många år kvar ...

Som jag sagt förut så gillar jag inte att Wille har umgåtts med en speciell pojke i området vars pappa är kriminell och kommer från ett öststatsland.
De har hittat honom och hans bror i tvättstugan ett flertal gånger när de drogat...och då är det inga lättare droger kan jag tala om.

En gång när Wille var hemma hos de kom det "stora svartklädda män" hem till de... Jag vill INTE att Wille ska leka med denna pojke mer... Tyvärr är det enda pojken han är kompis med i området...
Har sagt förut att det är ok om de är hemma här och leker...men jag tycker inte det heller längre...
Man vet aldrig vad som händer, och när det händer vill jag inte att vi ska vara involverade det minsta lilla...
Denna pojke far illa...riktigt illa...
Nästa gång kan det vara hos de det händer...

Länk till händelsen :
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4096252.ab

Inga kommentarer: