tisdag 13 januari 2009

Familjemiddagar

Kungen och Silvia....Eller hur var det nu igen Lilla ?! ;)

Vickis, Lillan och Diva har myspys...

Syrran på väg till Täby Centrum med tjejligan...


Faster Ewa, min älskade Isabelle och syrran käkade på...



Farmor och mamma njuter av den goda maten...Nattis hade tagit med sig grönkål från Halmstad och så porterstek med potatisgratäng till det...



Kalle och nattis





Hoppsan...det har redan gått en hel vecka sedan jag skrev sist...

För en vecka sedan var vi hemma på middag hos farmor & co
Syrran kom dit med Vickis och Alexandra och mös...
Kalles flickvän Nathalie från Halmstad var på besök...det var kul att äntligen få träffa henne...
Supermysig och gullig tjej.....du har tur Kalle....var rädd om henne !!! ;)

Åkte med Helene och tjejerna till Å-berga.
Kenta drog till LA på den gigantiska elektronikmässan, bor på Luxor Hotell och ska vara där i 10 dagar...tror jag det var...så han var inte hemma...

Sen blev det shopping i Täby Centrum dagen efter....supertrevlig dag...

I lördags blev det en supertrevlig spontanmiddag... Goa Lilla ringde och bjöd hem sig och Johan till oss....då passade jag på att göra lite middag så vi hade riktigt kul...sen kom det en till oförutsedd gäst...Ludde....
God middag och kul Wii-Bowling...
Lillan ! Du körde på bra där med kulan i vädret !!! Dutti´tjej !!!

Det var egentligen meningen att Jeanette också skulle komma hit men hennes mamma Hjördis hade hamnat på sjukhuset så där fick hon stanna till 2 på natten och barnen var hemma med stans magsjuka.....

Igår beställde Danne och hans brorsa Thailandbiljetter....de drar på fredag...Fredde ska jobba och Danne ska hjälpa till....som sällskap...
Det verkar inte finnas några billiga sistaminutenpriser numera....det enda de hittade var med Thai air för 8000kr/10 dgr.... och så ska de bo hos Lasse på Bromma Guesthouse.

Var på soc idag och träffade vår nya kontakt Emelie...supertrevlig tjej med glimten i ögat.
Hon gav oss papper att fylla i så vi kanske kan få förtur för större lägenhet.
Som läget är nu är det ohållbart... vi bor 4 personer i en 3-a.... det skulle inte vara någon match om vår familj inte innefattade 2 personer med mycket explosiv adhd....men nu är det just så...
Jag är inte så hoppfull direkt eftersom jag vet hur svårt det är att få tag på en 4-a just på söder.
Men ....vi måste ju försöka med allt som går...
Jag står ju fortfarande i bostadskön och sedan ligger vi ute på Björns Bostadsbytare...

Emelie är en positiv tjej som ger energi bara man ser på henne.
Hon sa något så rätt på telefonen innan hon ens hade träffat mig...
*-Jag vet vad ni behöver hjälp med....ni behöver få positiv energi...ni har haft det alldeles för jobbigt med allt omkring....jag ska hjälpa er med det...få rätsida på allt...*

Just nu håller vi på att få ordning med papper från butiken....idag var vi på Ikea och inhandlade tvättkorgar och bänkskiva för att få lite organiserat i badrummet...
Jag tänkte att vi skulle börja där....och arbeta oss utåt i lägenheten...

Någonstans måste man ju börja.....

Inga kommentarer: