söndag 4 januari 2009

Långledigt med myspys

Gú vá skönt det har varit att bara vara och inte ha något bestämt utan bara ta dagen som den kommer.
Idag hade vi tänkt köra ut lite blommor till våra hotell och andra bokningar som vi har på måndagar, men tyvärr så får grossisterna inte några fräscha blommor förrän på tisdag eller onsdag.... så ....sorry....vi får byta då istället.

Nyårsdagen avnjöts i soffan till mysig film hemma hos Jeanette och Luigi tillsammans med Luddes föräldrar, syrra och barn...även Jacob dök upp med lite torkat nötkött och saltgurka.

Jeanette ville åka till Gustavsbergs Outlet o shoppa lite presenter till Irene och Diana, så vi drog dit i förrgår. Trevlig och lagom liten utflykt såhär i vilotid... *ha ha*

Danne och jag har hållit på här ikväll och försökt få upp nya Tv-n i Willes rum....jag skruvade han höll i...efter mycket om och men så är den uppe nu ...

Diva är lite dålig i kistan ... testade ett annat foder som jag >INTE kommer att fortsätta med...visserligen ska man ju ta lite i taget i gamla fodret för att vänja magen men hon fick rännskita som heter duga så jag har torkat BAJS hela dagen... *BLÄ*
Hon släpper sig som det vore värsta gasläckan på hela Södermalm... Fy bubban !!!
Tänk att min lilla rara älskling kan stinka så illa.

Wille och jag har bakat citronsockerkaka ikväll.
Danne ville göra det lätt för sig så han gick och köpte sockerkaksmix vilket fick Wille att gå i taket...han vill ju baka "vanlig" sockerkaka...
Så när jag hade bakat med Wille så var det Dannes tur att fylla på vatten i bunken med pulvret och ställa in smeten i ugnen... "Lätt som en plätt..."
Vickis åkte till syrran på "landet" tillsammans med Alexandra, dr är där och myser för Kenta är i Las Vegas genom jobbet.

Imorgon ska vi till Danderyd och umgås med familjen. Ska bli mysigt.
Wille vill nog ta en tur på skridskobanan så jag får INTE glömma hockeytrunken...

Nu blir det några avsnitt CSI...håller på att plöja igenom säsong 7...

Natti !!!

Inga kommentarer: