lördag 24 januari 2009

J***a Taxikurir !!!!!

Har gått ganska så bra även fast Danne är borta...det blir bara lite tjorvigt när bud ska ut och det behöver handlas...

Torsdagen kunde ha gått bättre t ex.
Vickis skulle börja sin nya dans i Hammarbyhamnen. Wille skulle åka slalom med sin fritidsledare C. Jag skulle ut med en massa bud kommunalt och så sist men inte minst...
Vår älskade Diva skulle ju få sitt också...

När jag var på väg till Ruddammsvägen med buss för att lämna bud ringde jag Christoffer för att kolla av när han skulle möta Wille hemma för Wille hade inga nycklar ...
Hoppades på att jag skulle hinna hem. C ringde mig strax innan 15 o sa att han glömt sina pjäxor o var tvungen att åka hem till Huddinge igen.
-Å nej, tänkte jag, nu blir det en bit förskjutet...inte bra för Wille, han vill ju åka så mycket som möjligt.

Jag kom hem vid 15.20....fortfarande ingen Wille...ringde skolan....då har skolan lagt om tiden för honom utan att jag visste om det...
Han slutar inte förrän 15.30...!!!???
Ringer C och talar om att W inte är hemma förrän ca 15.45. Tiden går.... kl blir 16...kl. blir 16.10...
Ringer skolan för att försäkra mig om att han verkligen åkt därifrån 15.30...
Jodå...det hade han...
Får ett snabbt och avbrutet samtal från Willes mobil som säger att taxichauffören åkt vilse, jag hör att han är i en bil...eftersom det bara bröts blev jag sååååå orolig.....man vet aldrig vad som kan hända,,,,jag litar inte på någon alls...finns så underliga människor...
H på skolan ringer taxkikurir och kollar av vad som hänt på en gång...

Det visar sig att W har hoppat in i en taxi tillsammans med en annan elev från skolan som han brukar åka med...
Vilket han inte skulle gjort...han skulle väntat på en egen...men hur kunde han veta det...ingen sa något....
Så när chaffisen skulle dumpa M på fritids så sa han till W att också gå ur bilen...
W satt som ett frågetecken ?????
-Jag ska inte gå av,,,,

Chaffisen svor, blev irriterad och ringde någon kollega,,,,han vänder sig mot W och säger att han ska möta upp en annan bil som kan ta honom hem.
Efter en liten stund så säger han till W....
-Det går inte...du får åka med mig nu...
Där satt W alltså i 1½ timme, lämnade av en massa elever som blev hämtade på olika skolor långt i Farsta med omnejd, utan att jag fick veta något,,,, chaffisen ringde vare sig mig eller skolan...han säger att han gjort det...men jag har då inget okänt nr på min mobil...och skolan har telefonsvarare och H satt vid telefonen vid det tillfället han skulle ringt...
Han ljuger de J***LN också !!!!!

Detta resulterade i att det inte blev någon slalomåkning för W som blev GRYMT besviken såklart...Han hade verkligen sett fram emot detta....och man vet ju aldrig hur länge snön håller i sig.
Visserligen har de ju snökanoner i Flottsbro slalombacke....men det ska ju gärna vara lite kallt så det ligger kvar också...
Och som det ser ut just idag med regn och blask så bådar det ju INTE gott...
Dessutom så är Christoffer på skidresa i Åre from igår...

Detta är inte första gången Taxikurir klantar sig....
När W åkte hem från farmor i måndags morgon fick han visa vägen för chaffisen...
En gång fick jag utskällning av en invandrarchaffis för att W var några minuter sen ut på morgonen...
Han stod och skrek åt mig på gatan och förklarade för mig att...
-Det här är skattebetalarnas pengar han åker med !!!!!

Jag försökte förklara för honom, detta med att ha ett handikapp som adhd och att det kan ta tid....men han ville inte lyssna, han blev bara ännu mer förbannad och då brast det för mig också.
Slutade med att han åkte härifrån med en rivstart UTAN Wille...
Och W stod bredvid och var jätteledsen.

Sedan har det varit en hel del incidenter med de andra eleverna i skolan också med felkörningar och annat tjafs...

Mer ordning och förståelse önskas från detta "skittaxibolag"...

Inga kommentarer: