tisdag 14 oktober 2008

Nu är man halvpackad

"-När jag har tuggat sönder tillräckligt mycket saker för min familj så lägger jag mig och vilar på brödkartongen i köket..."
"Vaddå ?! Jag har inte gjort något..."




"Vacker tass..."



Tänk att det alltid ska vara samma visa...
Varför varför varför !!!???
Jag får spatt när jag ska resa....men, -Vad är det som är så j***a viktigt egentligen ?
Har jag sagt till mig själv ett x antal gånger.
Passet och kortet...sen klarar man sig...man behöver inte ta med sig hela garderoben.

Resväskan är halvpackad....inte jag... ;)

Igår kväll var Mimmi här med en resväska som jag får låna. Hon är såååå snäll. Hon tog bilen över hit bara för att lämna den till mig.
TACK SNÄLLA MIMMI !!!

Det var nämligen så att den röda carltonväskan vi har är sprucken och jag riskerar inte en resa till med den och komma fram i Stig-Helmer-Incident med alla kläder på rullbandet.
Det skulle vara så typiskt mig...
Sen skulle jag ta den som är lite "soft".... jaha...var hittar man den då ?
Jo ute på balkongen full med mögliga vinterkläder lutad vid balkongräcket under potatissäckar...
"NÅGON" har städat och lagt alla kläder där...sen har det regnat i sommar ...och vips så blev det härligt mögliga på gränsen till vandrande täckjackor och byxor... *hm*

Det var bara att slänga in allt i tvättmaskinerna och se vad som hade klarat sig...

Jag packade någorlunda mycket igår. Nu är det bara allt viktigt kvar...kamera, pass, pengar, I-pod som jag inte fått någon bukt med ännu,, batteriladdare är Danne på väg att köpa nu...
Kostar "bara" 399kr på Kjell o Company.
Men då slipper jag besväret att byta batterier i den andra kameran 2 gånger per dag.
Jag skulle alltså behöva ca 28st freestylebatterier om jag tog den...och så allt besvär med byte av de också... NEJ TACK !
Nåja...alltid bra med en extra laddare om nu den ursprungliga skulle dyka upp av någon anledning.,.,
.....eller inte...

Inatt sover jag nog hos Mimmi så tar vi taxi från henne vid 5-snåret.
Det blir nog smidigast annars kommer jag väl aldrig iväg... *ha ha*

In i tvättstugan nu och ta hand om det sista...

Lägger upp lite nya bilder på vår älskade Diva när jag ändå sitter här...

1 kommentar:

Anonym sa...

Jösses så SÖT den lille nykomlingen är!!! Och oskyldig givitvis! På alla punkter.

Party Hardy down there! Ta nu inte med dig hela pärlförrådet. Hitta lite att ta hem istället.

Puzza barnen från mig...Danne får en klapp på huvudet han.

Kram gumman, Christina