fredag 10 oktober 2008

Att packa en resväska

Det kan vara lätt som en plätt att packa en resväska, men även jättesvårt för en skrotsamlare som jag.
Vet inte om det är genetiskt betingat och om det hör ihop med hur mycket saker man vill ha med sig på en resa ? Min mormor var också skrotsamlare och vid hennes bortgång var det ett helt hus FULLT med diverse saker att tömma. Tonvis med mattrasor, gamla stekar i frysen, kläder som inet var använda på säkert 20 år...
Farfar likadan... säkert halva vinden hos farmor och Ewa är farfars gamla doningar och då har de ändå gjort sig av med rätt så mycket redan.

Om knappt en vecka åker vi ju till Egypten jag, Mimmi och Carola.
Brukar ALLTID packa några timmar innan planet ska gå...
Den här gången hade jag tänkt vara ute i tid faktiskt...och hör och häpna...denna gång stannar smörgåsgrillen hemma.

Förra året då vi drog till Cypern hade jag 10 kilos övervikt...alltså...30 kg !!!!! Bara mitt bagage !!!!!???
Kan någon tala om för mig varför jag alltid packar så onödiga saker.
Jag hade med mig en smörgåsgrill !!!??? 1 kilo skinka och ost... (man vet ju aldrig om man blir hungrig på kvällen... )
Sen hade jag även med mig jättemycket pärlor i alla dess former och silverdetaljer så att jag kunde jobba lite under veckan....blev det något gjort då ?!

Jo....2 halsband....av alla de kilon med smyckesmaterial jag hade med mig...*suck*
Mina vänner och familjen garvar alltid då jag ska resa...-Jaha...undrar vad hon har med sig nu för onödigt tungt !!!???

På min säng ligger just nu :
Svart bh
Vit bh
EN svart sko hittar inte den andra
EN silverfärgad sko hittar inte den andra Nu vet jag vad jag ska leta efter i 6 dagar
En bikini-bh hittar inte underdelen
Våtsavetter att torka händerna med då man tagit i "bajspengarna"

Tror ni man behöver mer ?
Ja...dum fråga...kommer definitvt att ligga mer i min resväska.
Tror nog att jag för första gången i mitt liv ska skriva ner allt jag packat ner för att se vad man kan stryka och plocka bort.

Ibland önskar jag att jag var lite som Jeanette, min goda vän... Strukturmänniskan numero UNO.
Hon har listor för ALLT och då menar jag ALLT...planeringsmänniska ut i fingerspetsarna.
Hennes barn har ärvt det också. Då hennes dotter går och lägger sig har hon en lista på vad hon ska göra, har för mig att det var något i den här stilen :
1. Lägga fram kläder
2. Tvätta mig
3. Borsta tänderna
4. Säga godnatt
5. Släcka lampan

Jeanette !!! Kan du vara vänlig att smitta mig lite med detta drag ? En endaste procent av det du har i dig skulle räcka för mig...

Mimmi är också en struktur- och planeringsmänniska, men lite mer åt det normala hållet...
Förlåt Jeanette, men jag tror du förstår vad jag menar... *ha ha* ;)

Idag är jag i alla fall glad att jag lagt fram 6 hela saker på sängen inför resan...
Alltid en början.....

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha, jag är också katastrofal på att packa korrekt. Gissa om det var tvårt att packa väskan denna gången - för 5 veckor! Men, det man inte har med sig saknar man sällan och sen kan man oftast köpa det som fattas på plats. Glöm bara inte pass och biljett ;)

Ha de kanon i Egypten!

puss o kram