måndag 6 oktober 2008

9-årskalas och valplycka

Det har varit mycket denna helg.
I fredags så hade vi lite middag för Wille med Mimmi, Jeanette, Ludde, Camilla och vi i familjen.
Spelade det superroliga spelet Buzz som Mimmi blev så inbiten i så hon köpte det dagen efter.
Kvällenurartade pga Wille för han var så otacksam och inte på humör.
Alla var dumma i huvudet och han hade minsann INTE bett någon komma hem till oss.
HAN skulle till Stekpannan och äta middag och inte någon J***a hemlagad mat, som han uttryckte det.
Ändå hade jag frågat honom i en veckas tid om vad han ville göra på sin födelsedag och inte fick jag något svar förrän vi satt vid matbordet hemma med middagen serverad.

I lördags gick Mimmi och jag ut på shopping medan barnen passade vår lilla valpbebis Diva.
Det går ganska så bra med henne förutom då hon ska in i sin bur och sova.
Gina Tricot är år bästis just nu... De hade jätterea och nästan alla reakläder hade de sänkt till 49kr... Och då kan man ju inte motstå en del onödiga köp som känns VÄLDIGT nödvändiga för stunden.
Köpte en elgitarr med förstärkare som E, J, K, M, F, H, K gav Wille....


Igår kväll var tjocka släkten, nära och kära närvarande. Morgonen började inte alls bra för Wille så jag trodde dagen skulle fortsätta så men det gick faktiskt bättre efter att jag brutit ihop och pratat ordentligt med Wille.
Kl 13.30 kom de flesta och vi käkade pavlova (marängbotten, grädde och en massa färska o fräscha bär..)
och så Mimmis goda chokladkaka från Riddarbageriet såklart.
När vi bara var ett fåtal kvar så spelade vi Buzz igen...Jacob kom senare och hade med sig en hel drös med X-boxspel till Wille...supersnällt men tyvärr är spelen från 16-18 år... *hm*
Är man hönsig när man inte vill att ens 9-åriga son ska spela mördarspel ?
Wille satt och klinkade på "Smoke on the water" med sin elgitarr...måste grejja hörlurar så man slipper höra när han spelar...visst...kul ibland at lyssna till hans klinkande...men när det mynnar ut i timtal blir man lite trött i skallen...

Idag är jag hemma och "vabbar" vår lilla valp.... Hon ligger och sover så sött just nu efter ett hysteriskt lekande här ...

Mitt ryggont har ännu inte försvunnit så jag funderar på att ringa David, vår kiroprator.
Måste knäcka lite känner jag, annars slutar det med ryggskott.

Kollar resa just nu. Mimmi, Carola och jag drar nog till egypten, Sharm el Sheikh 15 oktober.
Har kollat in Royal Albatross, All Inclusive Hotell vid havet, mitt på stranden.
Då vi är i Sharm och åker förbi det hotellet brukar Danne alltid säga :
-Där skulle jag vilja bo någon gång !!!

Nu rear Solresor ut resorna dit. 15 oktober kostar det 6000kr en vecka...normalpris ca 8-9000kr.
Om man åker nu på onsdag går det på 4000kr !!!!! Sanslöst billigt !!!!!

Så nu ska vi fundera på om vi ska ha is i magen och vänta med att boka till nästa veck istället för att boka denna vecka som vi tänkte från början...

Tjejresa fur alle !!!!!

Inga kommentarer: