torsdag 2 oktober 2008

Ännu en helvetesmorgon

Jag gjorde ett fel i morse...
Bokade tvättid igår kväll för jag tänkte att Wille skulle få ha sina snygga jeans rena dagen då han fyller år.
Och eftersom vi får hem lilla valpen ikväll så vill jag ha allt klart innan morgondagen.
Slängde in jeansen i tvättmaskinen medan jag tänkte...-Bara inte Wille blir jättearg nu bara för att jag tvättar de...
Jodå....mycket riktigt...

Jag väckte honom ömt och gosigt som mammor gör.
Pratade lugnt och sansat med honom om allt roligt som vi har framför oss med födelsedag och bebishund...

Vad får jag tillbaka ?
Jo....ett FUCKOFF-FINGER rakt i nyllet och en massa skrik med svordommar...
Allt detta utmynnade i en ständig kamp att få på honom hans andra byxor.
Detta tog ca 45 minuter...

Danne ringde alldeles nyss...Wille hade ringt honom från skolan. Han är jättearg där också.
Eftersom knappt någopn ordinarie lärare är i skolan så blir det varken slöjd eller idrott.
Så nu blir denna dag ännu värre. Vikarien som hade hand om Wille i förrgår kom han jättebra överens med så jag hoppas hon är där idag också.

Som pricken över i-et så har jag stans ischiassmärta i bäckenet. Kan knappt röra mig. Hugger som nålar i hela bäcken och under skuldrorna.
Jag som ska röja och städa i butiken idag. Ska fixa naglarna ho Mitra först kl.12.00, så jag väntar bara på Danne som har varit i Årsta och shoppat lite blommor.

Det här som skulle bli en av årets bästa dagar !!! Vad fel allt kan gå ...

Inga kommentarer: